نخست وزیر ژاپن وارد آمریکا شد

نخست وزیر ژاپن وارد آمریکا شد
جمعه 22 بهمن 1395 - 06:18

نخست وزیر ژاپن برای دیداری رسمی از آمریکا وارد این کشور شد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز  دیدار شینزو آبه از آمریکا درشرایطی صورت می گیرد که کاخ سفید پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر ژاپن و هیئت همراه وی قرار است روز جمعه با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کنند و طیف بسیار وسیعی از موضوعات مرتبط با روابط دو جانبه، ابعاد امنیتی این روابط  و همچنین اقتصاد، و سایر مسائل مورد علاقه منطقه ای و جهانی مشترک را به بحث و مذاکره بگذارند.

در بیانیه کاخ سفید در این زمینه با اشاره به ناهار کاری رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن آمده است: مباحث مطرح در حاشیه این نهار کاری، عمدتا مربوط به مناسبات اقتصادی دو کشور خواهد بود.

این بیانیه می افزاید: آمریکا و ژاپن روی هم رفته 30 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار خود دارند و آمریکا علاقه مند به حفظ اقتصاد قوی جهانی، تضمین ثبات مالی، و حصول اطمینان از رشد اشتغال در هر دو کشور است.

در ادامه بیانیه کاخ سفید درباره این دیدار آمده است: نخست وزیر ژاپن با اولویتهای رئیس جمهور امریکا به خوبی آشنایی دارد و آنچه در زمینه روابط اقتصادی مهم است را می توان در سه عبارت شغل ، شغل و شغل خلاصه کرد ، بنابراین رهبران دو کشور در جریان این دیدار، مذاکرات عمیقی درباره روابط کلی دو کشور و همچنین تاکید دوباره بر ضرور ت ترسیم  نظم مبتنی بر تجارت آزاد و مبتنی بر قانون در منطقه خواهند داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها