کشور اروپایی، پناهجویان را بازداشت می‌کند

کشور اروپایی، پناهجویان را بازداشت می‌کند
جمعه 22 بهمن 1395 - 08:23

مقام های مجارستانی ضمن اعلام بازداشت تمامی مهاجران به این کشور در مرز صربستان ، تاکید کردند که اینگونه افراد در کانتینرهای مستقر شده در مرز نگهداری خواهند شد.

العالم - اروپا

دولت مجارستان روز پنجشنبه با اعلام جزئیات طرح جنجالی خود برای بازداشت همه مهاجرانی که وارد این کشورمی شوند، تصریح کرد مهاجران را در کانتینرهایی که در مرز صربستان مستقر شده اند، بازداشت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوداپست، یانوس لازار، رئیس دفتر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان با تاکید بر اعلامیه نیمه ژانویه نخست وزیر محافظه کار این کشور اعلام کرد این مهاجران از آزادی آمد و شد محروم خواهند شد و فقط در مکانی که برای آنها پیش بینی شده است، ساکن می شوند.

لازار در کنفرانسی مطبوعاتی در بوداپست تصریح کرد این مکان در مرز خواهد بود و در آنجا کانتینرهایی برای اسکان دادن به 200 تا 300 نفر مستقر خواهد شد. کانتینرها که برای حمل و نقل کالا ایجاد شده اند ممکن است برای اسکان مهاجران تغییر کاربری داده شوند.

لازار اعلام کرد بر اساس طرحی قانونی که در دست تهیه است، این تدبیر هم برای متقاضیان پناهندگی جدید و هم متقاضیانی که پیش تر در جاهای دیگری از کشور اسکان داده شده اند و در زمان حاضر تعداد آنها 586 نفر است، اعمال خواهد شد.

ویکتور اوربان 13 ژانویه اعلام کرده بود می خواهد بازداشت نظام مند مهاجران را که در سال 2013 مجارستان تحت فشار به ویژه اتحادیه اروپا، کمیساریای عالی اوارگان سازمان ملل متحد و دادگاه حقوق بشر اروپا از آن صرف نظر کرده بود، اجرایی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها