اعتراض روسیه به اقدامات تحریک آمیز ناتو

اعتراض روسیه به اقدامات تحریک آمیز ناتو
جمعه 22 بهمن 1395 - 09:31

وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) تحرکات ناتو در نزدیک مرزهای روسیه را تحریک آمیز و بر هم زننده ثبات منطقه دانست.

العالم - اروپا
به گزارش سایت "اسپوتنیک"، سرگئی لاوروف به روزنامه "ایزوستیا"، چاپ مسکو گفت: "تحرکات اخیر ناتو در مناطق هم مرز روسیه، تحریک آمیز بوده و ثبات منطقه را به هم می زند. به عنوان نمونه ناتو اخیرا اقدام به استقرار یگان های نظامی بیشتر در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک کرده است همچنین رایزنی هایی درباره امکان استقرار نیروهایی شبیخ ناتو در دیگر کشورهای اروپای شرقی به خصوص بلغارستان و رومانی در جریان است."

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که یکی از این اقدامات تحریک آمیز اقدام برخی اعضای ناتو در اجرای هماهنگ طرح های ملی برای نوسازی نیروهای مسلح خود و ایجاد زیرساخت های نظامی جدید و افزایش قابل توجه دامنه و تعداد رزمایش های نظامی ناتو در نزدیک مرزهای روسیه است.

وی افزود: "ادامه فرآیند استقرار سامانه سپر موشکی آمریکا در اروپا به شدت نگران کننده است.. ما هرگز در ماهیت واقعی ضد روسی این سامانه تردیدی نداریم. همچنین سیاست قدیمی ناتو در مهار روسیه از جمله تصمیم یک جانبه آن برای توقف کامل همکاری عملی در سطوح نظامی و غیر نظامی باعث تشدید بی اعتمادی و از بین رفتن موازنه قوا در اروپا می شود."

وزیر خارجه روسیه از سوی دیگر خاطرنشان کرد مسکو آماده است تا در چارچوب روابط دوجانبه بین روسیه و آمریکا، در کلیه سطوح بر اساس اصل برابری و احترام متقابل با دولت ترامپ همکاری کند.

208-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها