معمار برجام در انتظار تایید گزینه ترامپ در سنا

معمار برجام در انتظار تایید گزینه ترامپ در سنا
جمعه 22 بهمن 1395 - 09:34

به نوشته دیلی سیگنال، جمهوری‌خواهان نگران حضور یک دموکرات در رأس وزارت خزانه‌داری آمریکا تا زمان تأیید گزینه ترامپ برای این وزارتخانه هستند.

العالم - آمریکا

وبسایت دیلی سیگنال در مطلبی نوشت: آدام زوبین، مقام اسبق وزارت خزانه داری آمریکا که در خصوص توافق هسته ای ایران فعالیت کرده بود، هم اکنون سرپرست وزارت خزانه داری آمریکا است. حضور یکی از معماران توافق هسته ای ایران در این مسند در حالی رخ داده است که گزینه ترامپ برای این وزارتخانه هنوز در انتظار تأیید سنا است.
سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با «دیلی سیگنال» گفت: برنامه ای مبنی بر حضور زوبین در وزارت خزانه داری پس از تایید استیون منوچین بعنوان وزیر خزانه داری وجود ندارد. اما سنا قرار است در مورد منوچین رای گیری کند.
تا زمانی که «منوچین» از مجلس سنا چراغ سبز دریافت نکند، ژوبین اداره خزانه داری را بر عهده خواهد داشت. پیش از این، «سلی یاتس» نیز به همین شکل، سرپرستی وزارت دادگستری را تا 30 ژانویه بر عهده داشت. رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی دادستان کل این کشور را به دلیل مخالفت با دستور وی مبنی بر ممانعت از ورود شهروندان 7 کشور مسلمان جهان به خاک آمریکا برکنار کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا مسئول اجرای تحریمهای جدید ترامپ علیه ایران است. سخنگوی کاخ سفید در مورد این تحریمها در کنفرانسی خبری گفت: آن تحریمها اجرا شده و "بدون هیچ مشکلی پیش رفت."
در همین راستا فلیتز، معاون اول رئیس سابق بخش سیاست و برنامه ریزی «مرکز سیاست امنیت» آمریکا گفت: "اگر اعضای دولت اوباما در مناصب خود باقی بمانند، من در مورد اجرای تحریمهای جدید نگرانم". وی افزود: "باید روند تایید یک وزیر خزانه داری به سرعت در اولویت قرار گیرد".
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها