ابراز خرسندی ترکیه از اقدامات روسیه

ابراز خرسندی ترکیه از اقدامات روسیه
جمعه 22 بهمن 1395 - 10:49

یک منبع نظامی بلندپایه ترکیه، نسبت به مواضع مثبت و سازنده روسیه در اقدامات اخیر خود در حمله به شمال سوریه ابراز خرسندی کرد.

العالم - ترکیه

یک منبع نظامی بلند پایه آنکارا روز جمعه گفت:مقامات ترکیه معتقدند مواضع مقامات روسیه در برابر حادثه حمله به شهر الباب واقع در شمال سوریه که به کشته شدن سه سرباز ترک منجر شد،مثبت و سازنده بود. 

این منبع نظامی ترک در گفت وگو با خبرگزاری نووستی گفت : از لحظات اول  بروز این حادثه،  فرمانده نیروهای مسلح ترکیه با درایت و منطق و آرامش برای پی بردن به علت بروز این حادثه  گام برداشت و  مذاکراتی با همکاران روس خود برگزار کرد ،کشته شدن سربازان ترک،  ما را بسیار اندوهگین کرد و برای درمان همکاران زخمی خود اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی افزود: ما از اقدامات فوری و موضع سازنده مقامات روس پس از این حادثه برداشتی کاملا مثبت برداشتیم.

"دیمیتری پسکوف " سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به رجب طیب اردوغان همتای ترک خود برای کشته شدن نظامیان ترک در حمله هوایی غیر عمدی نیروی هوایی روسیه تسلیت گفت.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه ای گفت :رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه و ترکیه نیز بر تقویت هماهنگی در اقدامات مشترک و تبادل اطلاعات درباره وضعیت کنونی با یکدیگرتوافق کردند.

نیروی مسلح ترکیه روز پنج شنبه از کشته شدن 3 سرباز ترک و زخمی شدن 11 نفر دیگر در حمله هوایی غیرعمدی نیروی هوایی روسیه به شهر الباب واقع در شمال سوریه خبرداد.

نیروهای روس به اشتباه ساختمان محل استقرار سربازان ترک  را هدف قرار داده بودند.

217- 9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها