روسیه چگونه سربازان ترکیه را در سوریه کشت؟

روسیه چگونه سربازان ترکیه را در سوریه کشت؟
جمعه 22 بهمن 1395 - 19:15

سخنگوی کاخ کرملین گفت حملات هوایی روسیه که به اشتباه به کشته شدن سه نظامی ترکیه درسوریه منجر شد، طبق مختصات ارتش ترکیه به روسیه صورت گرفت.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه شبکه اسکای نیوز عربی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه گفت: «ارتش ما با تکیه بر مختصات اعلام شده از سوی ارتش ترکیه به اجرای حملات علیه تروریست ها اقدام کرد» او افزود: «باید سربازان ترکیه در محل انجام این حملات حضور می داشتند. به هر حال، این حملات عمدی نبود».
ارتش ترکیه روز پنج شنبه گفته بود که حملات هوایی روسیه به کشته شدن سه نظامی ترک منجر شد که درعملیات ضد داعش در سوریه هدف قرار گرفته بودند.

با وجود اظهارات ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد موقعیت سربازانی که در حمله هوایی روسیه به نزدیک شهر «الباب» در سوریه کشته شدند، روز قبل به مرکز مشترک عملیات داده شده بود.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» در این بیانیه تاکید شده که نظامیان ترکیه از 10 روز قبل در همان محلی که هدف حمله هوایی اشتباه روسیه قرار گرفت، حضور داشتند.

پیشتر «نعمان کورتلموش» معاون نخست وزیر ترکیه تایید کرده بود که اصابت موشک روس به محل حضور نظامیان کشورش که منجر به کشته شدن 3 سرباز و زخمی شدن چند تن شد، کاملا اشتباه و غیرعمدی بوده است.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها