آخرین خبر از سامانه موشکی اس ۳۰۰ در ایران

آخرین خبر از سامانه موشکی اس ۳۰۰ در ایران
شنبه 23 بهمن 1395 - 14:23

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: هنوز اس ۳۰۰ در هیچ نقطه‌ای کار گذاشته نشده است.

العالم ـ ایران
ایران، در سال 2007 قرارداد خرید سامانه موشکی S300-PMU1 را با روس‌ها امضا کرده بود که با عدم تحویل آن به ایران و گذشت سالیان دراز، خط تولید این سامانه در روسیه، کلا متوقف شد و ایران هم دیگر خواهان آن مدل از اس 300 نبود، لذا ایران و روسیه توافق کردند که قرارداد را به‌روز کنند که این اتفاق سال گذشته رخ داد و تهران - مسکو، قرارداد جدیدی برای فروش اس 300 به ایران امضا کردند اما مدل سامانه‌ای که قرار بود به ایران تحویل داده شود، هیچ وقت اعلام نشد.

اما با ورود ادوات مربوط به اس 300 و "موشک‌ها"، مشخص شد که ایران سامانه S300-PMU2 که یکی از بهترین سامانه‌های دفاعی و پدافندی حال حاضر جهان است را تحویل گرفته است.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) شامگاه جمعه در یادواره شهید جانباز عباسعلی باباخانی در حسینیه مرکزی نطنز، گفته است: قرارداد خرید اس 300 برای 8 سال قبل و قبل از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی است باید قرارداد نهایی می‌شد تا طرف فروشنده آن را تحویل دهد.

وی افزوده است: هنوز اس 300 در هیچ نقطه‌ای کار گذاشته نشده است.

در حال حاضر 3700 نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد که حاصل زحمات شبانه‌روزی قرارگاه پدافندی هوایی است، به‌طوری که ایکائو یا همان سازمان بین‌المللی هوانوردی نیز امنیت بالای آسمان ایران را ستوده است.

اس300 در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 شناخته می‌شود. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، یکی از بهترین مدل‌های سری P سامانه موشکی اس300، سامانه‌های پی‌ام‌یو2 هستند که رادار کشف هدف این سامانه 64N6E2 Big Bird نام دارد و می‌تواند حدود 200 هدف را کشف کند. رادار رهگیری این سامانه می‌تواند در شرایط رزمی به‌طور قطعی، همزمان 12 هدف را رهگیری کرده و اطلاعات به‌دست آمده را به رادار کنترل آتش یا همان رادار درگیری سامانه موشکی منتقل کند ولی با ادوات و تجهیزات به‌روزشده و جدید، طبق اعلام شرکت آلماز ــ آنتی (تولیدکننده این سامانه موشکی) همین سامانه می‌تواند با 36 هدف به‌طور همزمان درگیر شود.

سامانه موشکی اس 300، اولین بار به طور یک جا در 7 شهریور ماه سال جاری به نمایش درآمد. در ذیل می‌توانید تصاویری از این سامانه را مشاهد کنید:

 

 

 

رادار

 

رادار

 

خودرو کشنده

 

سامانه UNIVERSAL

 

پست فرماندهی سامانه موشکی اس 300

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها