تایپ کردن با هدست‌های واقعیت مجازی ممکن شد

تایپ کردن با هدست‌های واقعیت مجازی ممکن شد
شنبه 23 بهمن 1395 - 14:38

برای کنترل فعالیت ها در محیط واقعیت مجازی به ابزار کنترلی خاصی نیاز است، اما فیس بوک از چندی قبل ابزار خاصی برای این کار ابداع کرده است.

العالم-گوناگون
به گزارش  بی جی آر، شرکت Oculus که در مالکیت فیس بوک است، دستکش های خاصی را طراحی کرده که به کاربران امکان می دهد با محیط واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تعامل داشته باشند و بدون در دست نگهداشتن ابزار خاصی اعم از دسته کنترل های فیزیکی بتوانند کارهایی مانند تایپ کردن را انجام دهند.

این اولین بار است که تایپ کردن در محیط واقعیت مجازی با استفاده از ابزار این چنینی ممکن می شود. مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک شخصا با پوشیدن دستکش های یاد شده تایپ کردن در محیط واقعیت مجازی را تجربه کرد.

وی در این مورد گفته است: ما به دنبال یافتن راه های جدیدی به منظور استفاده از دستان در محیط واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستیم. کاربران با پوشیدن این دستکش ها قادر به تایپ کردن، نقاشی کردن و حتی اجرای جذاب تر بازی های ویدئویی هستند.

زاکربرگ هدف از این اختراع را افزایش جذابیت سیستم های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای کاربران دانسته و اظهار امیدواری کرده در آینده استفاده از محصولات این چنینی باز هم افزایش یابد.

منبع:فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها