ترامپ پشت شرکت‌های هواپیمایی آمریکا را خالی کرد!

ترامپ پشت شرکت‌های هواپیمایی آمریکا را خالی کرد!
شنبه 23 بهمن 1395 - 18:08

رئیس جمهوری آمریکا دردیدار با مدیران اجرایی ارشد شرکت های هواپیمایی آمریکا گفت که نمی‌تواند به این شرکت‌ها در رقابت با شرکت‌های هواپیمایی حوزه خلیج فارس کمک کند.

العالم آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، شرکت های هواپیمایی آمریکایی از رقابت شرکت های حوزه خلیج فارس با آنان گلایه دارند و این رقابت را غیرعادلانه می خوانند ومعتقدند که شرکت های هواپیمایی امارات، خطوط هوایی قطر والاتحاد با بهره مندی از حمایت های مالی گسترده، می توانند فعالیت خود را در بازار آمریکا گسترش دهند.

شرکت های آمریکایی همچون دلتا، یونایتد وآمریکن ایرلاینز با اعلام اینکه این رقابت به کارکنان بخش هواپیمایی آمریکا ضربه می زند، از ترامپ خواستند که به شعار "اول آمریکا" عمل کند.

موضع رئیس جمهوری آمریکا درخصوص این موضوع به شدت با سیاست اولیه وی مبتنی براصل «اول آمریکا» مغایرت دارد؛ چرا که شرکت های آمریکایی امارات، خطوط هوایی قطر والاتحاد، هواپیماها و جت های زیادی را از شرکت های آمریکایی مانند بوئینگ، ژنرال الکتریک و یونایتد تکنولوژی خریداری می کنند که به نوعی حمایت از هزاران شغل با درآمد خوب در کارخانه های آمریکا به شمار می رود.

ترامپ با اقرار به اینکه می داند شرکت های هواپیمایی آمریکا با فشاری زیاد از سوی شرکت های خارجی مواجه هستند، گفت: «ما می خواهیم که زندگی خوب را برای آنان نیز فراهم کنیم، زیرا آنان نزد ما سرمایه گذاری های زیاد می کنند».

شرکت های هواپیمایی کشورهای حوزه خلیج فارس از آغازسال جاری به شکل قابل ملاحظه درآمریکا توسعه یافته ومقصدهای جدیدی را درنظر گرفته اند.

شرکت های آمریکایی این نوع گسترش فعالیت شرکت های حوزه خلیج فارس را تحریک آمیز وبه منزله تعرض به بازار ناتو که درآمدی بالا دارد وتحت سلطه آمریکا و شرکت های هواپیمایی اروپا است، می دانند.
روسای سه شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا اخیراً با ارسال پیامی برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دخالت وی را برای جلوگیری از ادامه فعالیت مثبت شرکت های هواپیمایی حوزه خلیج فارس خواستار شدند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها