فساد پلیس، داد رئیس جمهور فیلیپین را درآورد

فساد پلیس، داد رئیس جمهور فیلیپین را درآورد
شنبه 23 بهمن 1395 - 19:39

یک مسئول پلیس فیلیپین روز شنبه اعلام کرد از آغاز سال کنونی میلادی حدود یکصد نیروی پلیس این کشور به جرم مصرف مواد مخدر از کار برکنار شده اند.

العالم - آسیا

این مسئول اراده دولت فیلیپین را به پاکسازی در صفوف نیروهای امنیتی پس از ایجاد وقفه در عملیات مبارزه با مواد مخدر در این کشور تأیید کرد.

از هفت ماه پیش که رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین دستور آغاز  جنگ با مواد مخدر را در این کشور صادر کرده است، بیش از هفت هزار و 700 نفر در سراسر این کشور کشته شده اند که حدود دو هزار و پانصد نفر از آنها در جریان عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر جانشان را از دست داده اند و علت بقیه  قتل ها نیز در دست بررسی و تحقیق است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانیل، دوترته در برابر اعتراضات به این ارقام قابل توجه، مدتها از پلیس دفاع کرد، اما پس از مرگ یک تاجر تبعه کره جنوبی به دست مأموران پلیس فاسد در اواخر سال گذشته میلادی، موضع خود را تغییر داد و به طور موقت طرح مبارزه با مواد مخدر را متوقف کرد.

رئیس جمهور فیلیپین ماه گذشته پلیس را تا مغز استخوان فاسد خواند و مسئولیت عملیات مبارزه با مواد مخدر را به آژانس مبارزه با قاچاق مواد مخدر محول کرد.

آلفگار تریمبولو، بازرس کل امور داخلی فیلیپین در شبکه تلویزیونی  ANC TV  اعلام کرد از اول ژانویه تا کنون 90 نیروی پلیس فیلیپین از کار برکنار شده و وضعیت 9 تن دیگر نیز در حال تعلیق است.

وی گفت: با توجه به قوانین مشاغل دولتی در این کشور، هر کسی که مواد مخدر غیرقانونی مصرف می کند، باید از کار برکنار شود.

این مسئول افزود هفته آینده نیز از رئیس پلیس درخواست می کند تا 40 نیروی پلیس دیگر نیز برکنار شوند.

گروههای دفاع از حقوق بشر می گویند شمار زیادی از قتل هایی که تحقیقات درباره آنها همچنان ادامه دارد، به دست شبه نظامیان یا قاتلانی که از حمایت پلیس برخوردارند، صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها