گزارش العالم از حوادث شنبۀ خونین بغداد

گزارش العالم از حوادث شنبۀ خونین بغداد
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 01:14

تظاهرات امروز بغداد در حالی هشت کشته و سیصد و پنجاه و هفت زخمی بر جا گذاشت که معترضان به اقدامات شدیدتر تهدید کرده اند.

العالم – عراق

پلیس عراق از کشته شدن هشت نفر از تظاهر کنندگان و زخمی شدن سیصد و پنجاه و هفت نفر دیگر از جمله هفت نفر از نیروهای پلیس در پی تظاهرات شنبه در میدان التحریر در مرکز بغداد خبر داد. در پی این حادثه حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دستور داد تحقیقاتی در این باره آغاز شود.

تظاهرکنندگان انحلال کمیته انتخابات و صدور قانون جدید را خواستار بودند. این در حالی است که پارلمان عراق نیز از تعیین زمان برای استیضاح اعضای کمیته انتخابات خبر داده است.

ابراهیم شیر خبرنگار العالم در گزارشی در این باره گفت: هزاران نفر از شهروندان عراقی که خواستار انحلال کمیسیون عالی انتخابات و صدور قانون جدید انتخابات بودند در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع کردند.

این در حالی است که شورای استان ها در ماه سپتامبر آینده قرار است پیشنهادهایی در این باره ارائه دهند.

یکی از شهروندان عراقی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما خواستار تغییر کمیته فاسد انتخابات که در راستای منافع افراد فاسد تلاش می کند هستیم و اگر کمیسیون حاضر تغییر نکند اقدامات بعدی ما شدیدتر خواهد بود.

تظاهرکنندگان در حالی که خواستار انتخاب افراد مستقل در کمیته انتخابات بودند به ورودی های منطقه الخضراء رسیدند. این در حالی بود که مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز از معترضان خواسته بود در مقابل ورودی های منطقه الخضراء (سبز) تحصن کنند.

به گفته خبرنگار العالم؛ نیروهای امنیتی نیز پس از حضور گسترده مردم در میدان التحریر با شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگانی که در تلاش برای ورود به منطقه حفاظت شده الخضراء بودند آنان را پراکنده کردند که در این جریان شماری از تظاهر کنندگان مجروح شدند.

تظاهرکنندگان در حالی که شعار "نعم نعم للاصلاح"  سر می دادند خواستار اخراج مسئولان فاسد از دفاتر و نهادهای دولتی بودند و بر اجرای اصلاحات تاکید داشتند.

خبرنگار العالم گفت: در این میان یکی از اعضای شورای کمیته عالی انتخابات عراق به نام محسن الموسوی استعفای خود را در پاسخ به در خواست تظاهرکنندگان اعلام کرد. پس از این اتفاقات، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق از تظاهرکنندگان خواست که دست از تظاهرات بردارند اما در عین حال اعلام کرد که واکنش های مردمی در آینده شدیدتر خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها