معاون وزیر: تولید خودرو 40 درصد افزایش یافت

معاون وزیر: تولید خودرو 40 درصد افزایش یافت
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 16:42

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام اینکه امسال 40 درصد تولید خودروی کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: تولید خودروی کشور تا پایان امسال به یک میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

العالم ـ ایران

«منصور معظمی» امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو در مرکز همایش های برج میلاد افزود: صنعت خودرو امروز در زندگی همه ما نقشی جدا نشدنی برعهده دارد و همه به عنوان یک مصرف کننده نهایی هر روز با آن سر و کار داریم.
معظمی افزود: بر اساس گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی ایران در 6 ماه نخست امسال هفت درصد اعلام شده است؛ در کنار این رشد، 2 بخش نفت و گاز و همچنین صنعت به عنوان پیشران ایفای نقش کرده اند.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صنعت خودرو از رشد و جهش بالایی برخوردار است، افزود: این بدان معناست که دولت توجه خاصی برای توسعه صنعت خودروی کشور دارد.
رییس هیات عامل ایدرو گفت: امروز خودرو دیگر یک وسیله لوکس نیست بلکه یکی از ملزومات زندگی مردم است؛ بنابراین باید به مصرف کنندگان حق بدهیم که از ما بپرسند و انتظار بیشتری داشته باشند.
وی گفت: امسال با وجود همه تنگناها و مشکلات، صنعت خودروی کشور سالی خوب را پشت سر گذاشت و توفیق های بزرگی برای مردم به ارمغان آورد.
معظمی افزود: مردم ما در سال 96 و سالهای آینده از تصمیماتی که امروز مدیران صنعت خودروسازی گرفته اند، به نیکی یاد خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت بیان کرد: هدف ما در صنعت خودرو رضایتمندی مردم است؛ سال 2016 در جهان 93 میلیون خودرو تولید شد، گردش مالی این صنعت 2 هزار میلیارد دلار است و علاوه بر این 500 هزار میلیارد دلار صنعت خودروسازی جهان به دولت ها مالیات می پردازند. این نشان دهنده جایگاه صنعت خودرو است.
رییس هیات عامل ایدرو گفت: در ایران به ازای هر 210 نفر یک خودرو وجود دارد و این یعنی ظرفیت برای صنعت خودرو فراوان است و بازاری کاملا رقابتی و جذاب وجود دارد.
معظمی، خطاب به مدیران عامل شرکت های خارجی افزود: سیاست دولت در بخش خودرو توسعه بخش خصوصی و فراهم آوردن تسهیلات برای کسانی است که در این بخش مشغول فعالند تا بتوانند خدمات بیشتری را ارایه کنند.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت پاسخگویی به نیازهای عمده بخش هاست، افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی، صنعت خودرو باید بتواند تسهیلات بیشتری ارایه و خودرویی را تولید کند که نیاز بخش عمده مصرف کنندگان است.
معاون وزیر صنعت افزود: برجام را یک فرصت طلایی برای تعامل میان شرکت های ایرانی و شرکای خارجی می دانم تا بتوانند از فرصت های بالقوه کشورمان استفاده کنند.
رییس هیات عامل ایدرو گفت: بعد از برجام صنعت خودروسازی به همراه قطعه سازان با تلاش گسترده توانست به توفیق های خوبی دست یابد.

شرکت های خودروسازی خارجی در ایران
معظمی با بیان اینکه بازار ما روی صادرات خاص باز نیست، افزود: اجازه نمی دهیم فقط شرکت های بزرگ به صادرات بسنده کنند؛ شرط این است که مشارکت کنند.
وی ادامه داد: این مشارکت چارچوبی دار؛، یکی از ملزومات آن این است که شرکت های ایرانی با شرکای خارجی تولید برای صادرات داشته باشند.
معاون وزیر صنعت دومین شرط را، استفاده حداکثری از توان داخلی دانست و افزود: باید سهم ساخت داخل را افزایش دهند و در کل قراردادها این رقم حداکثر 40 درصد است و در یک دوره زمانی باید به 60 تا 70 درصد برسد.
رییس هیات عامل ایدرو سومین شرط را تحقیق و توسعه بیان کرد و افزود: باید خودروساز باشیم؛ در همه قراردادها بحث تحقیق و توسعه یکی از اولویت ها ی مورد تاکید است.
معظمی افزود: چهارمین شرط، خدمات پس از فروش است که در این همکاری ها مورد توجه قرار دارد.
معاون وزیر صنعت با اشاره به همکاری های خودروسازان داخلی و خودرو سازان خارجی و امضای 6 قرارداد در سال جاری افزود: تولید مشترک ایران خودرو و پژو اواخر امسال، ایدرو و رنو پایان سال 2017 یا ابتدای 2018 به بازار عرضه خواهد شد؛ علااوه بر این، فولکس واگن با یک شرکت داخلی به تفاهم رسیده و در آستانه انعقاد قراردادند؛ هیوندای نیز با یک شرکت خودروساز داخلی به تفاهم رسیده و عقد قرارداد نیز صورت گرفته و به زودی محصولات خود را به بازار ارایه می کنند.

تولید خودرو ایران

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو نیز در این همایش گفت: بر اساس سند چشم انداز، تولید خودرو ایران در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال برسد.
رضا رضایی ادامه داد: بر این اساس، 2 میلیون دستگاه از این خودروها برای مصرف داخل و یک میلیون دستگاه نیز با هدف صادرات تولید خواهد شد؛ از این تعداد باید 50 درصد با برند داخلی تولید شود.
وی با بیان اینکه اکنون 400 قطعه ساز ایران با شرکت های خارجی همکاری دارند، اضافه کرد: قطعه سازان داخلی 60 تا 100 درصد قطعات خودروهای تولید داخل را تامین می کنند.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به وجود زیرساخت های گسترده در ایران، فرصت های زیادی برای همکاری های دوجانبه و سرمایه گذاری مطمئن وجود دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت خودرو پس از برجام صبح امروز(یکشنبه) با حضور مقام های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان و نمایندگان خودروسازان داخلی و خارجی در سالن همایش های برج میلاد آغاز بکار کرد.
در این همایش مدیران خودروسازی های بزرگ اروپایی و آسیایی از جمله پژو سیتروئن، اسکانیا، رنو و مدیران عامل انجمن قطعات خودرو ترکیه و رئیس هیات مدیره انجمن قطعات خودرو فرانسه حضور دارند.
نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقای برند، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش، رضایتمندی و وفاداری مشتریان خدامت فروش و پس از فروش و همچنین اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش از مهمترین محورهای این همایش است.
در کنار این همایش، نمایشگاهی با حضور شرکت های خودروسازی داخلی و همکاران خارجی آنها در مساحتی به وسعت حدود چهار هزار و 500 متر مربع در سایت نمایشگاهی مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شده است. علاوه بر این، در حاشیه این همایش کارگاه های تخصصی متعددی با حضور مدیران داخلی و خارجی صنعت خودرو برگزار می شود.
تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ایران و شرکت های معتبر خودروی جهان، تولیدکنندگان داخلی و خارجی قطعات و مجموعه های خودرو، انجمن های تخصصی فروش و خدمات پس از فروش و همچنین بانک ها و بیمه ها و شرکت های لیزینگ، مخاطبان این همایش 2 روزه هستند.
علاوه بر خودروسازان فرانسه، کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین نیز در همایش صنعت خودروی ایران حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها