انتقاد رئیس سازمان اطلاعات عربستان از اردن و مصر

انتقاد رئیس سازمان اطلاعات عربستان از اردن و مصر
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 18:41

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان با انتقاد از اردن و مصر مدعی شد این دو کشور به تصمیم روسیه برای حل بحران سوریه که بدون هماهنگی با عربستان و دیگر کشورهای عربی اتخاذ شده است، پاسخ مثبت داده اند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: خالد بن علی بن عبد الله الحمیدان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان گفت پادشاه اردن تلاش می کند کشورش در ایجاد تعادل میان بازیگران اصلی بحران سوریه اثرگذار باشد. به همین سبب، پس از نشست طرف های نبرد سوریه در آستانه، به مسکو و واشنگتن سفر کرد.

الحمیدان در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرد ریاض اطلاعاتی دارد که تأکید می کند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متعهد شده است از ملک عبد الله دوم در زمینه های مختلف حمایت کند، در صورتی که وی در حل بحران سوریه مشارکت کند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تصمیم رئیس جمهور روسیه مخالفت نکند.

رئیس اطلاعات عربستان گفت وی بر این باور است که نادیده گرفتن ریاض در خصوص همکاری جدید میان واشنگتن، مسکو، قاهره و امان در حل اختلاف در سوریه تصمیمی است که به نتیجه نخواهد رسید. وی تأکید کرد عربستان از پاسخ مثبت اردن و مصر به تصمیمی که روسیه بدون هماهنگی با عربستان و دیگر کشورهای عربی اتخاذ کرده است، چشم پوشی نخواهد کرد.

الحمیدان افزود عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، طی تماس تلفنی با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در 27 ژانویه گذشته از اردن و مصر خواست که از هر آنچه ممکن است روابط میان کشورهای عربی را دچار تنش کند، پرهیز کنند.

پربیننده ترین خبرها