سی‌بی‌اس:

امنیت شغلی مشاور ارشد ترامپ، در معرض تهدید

امنیت شغلی مشاور ارشد ترامپ، در معرض تهدید
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 12:16

امنیت شغلی مایکل فلین در پی رفتارهای ناهماهنگ با برخی از اعضای دولت آمریکا به خطر افتاده است.

العالم - آمریکا

 به نقل از «سی بی اس نیوز»؛ مطالعات غیر دفاعی استفان میلر، مشاور سیاستگذاری کاخ سفید حاکی از به وجود آمدن سطوح جدید انزوا بین ترامپ و حلقه داخلی دولت وی است.
حیله فلین برای گفتگو با سفیر روسیه در مورد تحریمهای دولت باراک اوباما منجر به تیره شدن روابطش با «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور شد. دو منبع آگاه معتبر که اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع دارند اینگونه توصیف کردند که «پنس» از اینکه فلین او را دور زده خشمگین است. زیرا خدعه فلین باعث شد پنس از جانب او در چند برنامه از جمله «Face the Nation» صحبتهایی را مطرح کند که مشخص شد صحت ندارند. این درحالی است که پنس بر روی فلین حساب باز کرده است.
بنا به گفته یکی از دو منبع، اکنون امنیت شغلی فلین زیر سوال است. اما کاخ سفید نسبت به برکناری فلین پیش از دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مضطرب و نگران است.
یک منبع دیگر گفت؛ فلین شاید چند هفته دیگر در جای خود باقی بماند زیرا دولت ترامپ هنوز در تلاش است دوباره تعادل خود را پس از شوک  --ناشی از واکنش های بین المللی به -- فرمان منع مهاجرت مسلمانان و سایر سیاستهای خارجی وی، بدست آورد.
اگرچه قضیه گفتگو با سفیر روسیه باعث ایجاد تردیدهایی جدی در مورد رفتار وی شد، مشکلات فلین فقط در این مسأله خلاصه نمی شود؛ مشاوران ارشد کاخ سفید از رفتار پسر فلین در دوره انتقال دولت وی ناامید شدند.
رویکرد ستیزه جویانه فلین در برخورد با جامعه اطلاعاتی و تلاشهای علنی او برای جای دادن افراد وفادار به خودش در پستهای مهم دولت ، خوشآیند واقع نشد. رد شدن یکی از افراد پیشنهادی فلین از سوی سازمان اطلاعات امنیت آمریکا، «سیا» نیز ضربه دیگری به فلین و حاکی از بی اعتباری وی بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها