ارتقای ٢٨ پله ای رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری

ارتقای ٢٨ پله ای رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 12:53

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: رتبه ایران از نظر شاخص جهانی نوآوری در سال ٢٠١٦ نسبت به سال ٢٠١٥، ٢٨ رتبه ارتقا داشته است.

العالم ـ ایران

دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه در آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی إظهار داشت: هم اکنون ٢٣٥ پروژه تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های معتبر دنیا در حال انجام است و سهم مقالات مشترک ایران در سال ٢٠١٦ نسبت به سال ٢٠١٥، رشد پنج درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: با کمال افتخار اعلام می کنم که رتبه علمی ایران در 2پایگاه استنادی اسکوپوس و ISI ، رتبه ١٦ و در سطح منطقه و جهان اسلام، رتبه اول است.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: ١٤ دانشگاه ایران براساس طبقه بندی جهانی لایدن، در فهرست دانشگاههای برتر و تاثیرگذار دنیا و ٢٠٠ دانشمند ایرانی نیز در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.
وی ادامه داد: درحالی که رشد علمی دنیا در سال ٢٠١٥ نسبت به سال ٢٠١٤، برابر با ٦ درصد گزارش شده، این میزان برای کشور ما ١٧.٥ درصد اعلام شده که رشد کمی قابل ملاحظه ای محسوب می شود.
فرهادی به حضور هزار شرکت دانش بنیان در ٣٩ پارک علم و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: این شرکتها در دو سال ٢٠١٤ و ٢٠١٥ بیش از ١٠٠ میلیون دلار ، صادرات محصولات داشته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها