بازتاب مواضع وزارت خارجه ایران در رسانه های کویت

بازتاب مواضع وزارت خارجه ایران در رسانه های کویت
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 13:16

اظهارات بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری العالم که روابط بین ایران و کویت را فراتر از مناسبات دوجانبه توصیف کرده بود در برخی رسانه های کویتی با استقبال و بازتاب گسترده ای همراه بوده است.

العالم-ایران
 نشریه پرشمارگان الرای کویت در این ارتباط نوشت: بهرام قاسمی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العالم سفراخیر شیخ صباح الخالد وزیر امورخارجه کویت به تهران را گامی درجهت پیشبرد روابط دوجانبه دانست و تاکید کرده در این سفر پیرامون تحولات سیاسی و اقتصادی گفت وگو شده است.
الرای افزود: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تاکید کرده است که تهران به سفر اخیر وزیر امور خارجه کویت فراتر از یک روابط دوجانبه می نگرد و در این سفر پیرامون مناسبات فرهنگی و چگونگی پیشبرد آن در آینده گفت وگو شد.
خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز با بازتاب اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به نقل از قاسمی نوشت که سفر شیخ صباح الخالد به تهران درپاسخ به سفر محمد جواد ظریف به کویت بوده است.
این رسانه کویتی افزود: قاسمی دراین گفت وگو تاکید کرد سیاست جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش روابط با کویت ثابت و استوار بوده و تهران به دنبال روابط عادلانه و متعادل با کشورهای دوست و همسایه است.
خبرگزاری کویت نوشت : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرده است که همسایگان این کشور در رأس اولویت های توسعه روابط با تهران قرار دارند.
پیش از این علیرضا عنایتی سفیر ایران درکویت نیز دراظهاراتی که در نشریات این کشور به چاپ رسید با اشاره به سفر شیخ صباح الخالد وزیرامور خارجه کویت به تهران ضمن ابراز امیدواری برای فراهم شدن شرایط برای توسعه و تقویت روابط تهران و شورای همکاری خلیج فارس، گفت: ایران دست دوستی کشورهای همسایه در خلیج فارس را می فشارد.
وی افزود: تهران امیدوار است که این سفر نتایج خوبی برای تمامی منطقه داشته باشند که تمامی کشورها از آن بهره مند شوند و با تقویت ثبات منطقه ای تمامی مسایل از راه گفت وگو و مذاکره و همکاری حل و فصل شود.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها