روش های سرو تخم مرغ در کشورهای مختلف

روش های سرو تخم مرغ در کشورهای مختلف
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 17:56

تخم مرغ یکی از محبوب ترین و رایج ترین مواد غذایی برای آشپزی در تمامی کشورهای دنیاست که به روش های گوناگونی پخته و سرو می شود.

العالم - گوناگون

 تخم مرغ یکی از محبوب ترین و رایج ترین مواد غذایی برای آشپزی در تمامی کشورهای دنیاست که به روش های گوناگونی پخته و سرو می شود.

به طور مثال در ایران انواع مختلف تخم مرغ شامل نیمرو، آب پز، عسلی، خاگینه و املت است و در غذاهای گوناگونی همانند کوکو، کتلت، میرزاقاسمی یا کیک ها و دسرها استفاده می شود.

علاوه بر تخم مرغ، از تخم دیگر پرنده ها همانند اردک یا شترمرغ نیز برای آشپزی استفاده می شود که به سلیقه و ذائقه افراد بستگی دارد. این ماده خوراکی از دیرباز برای مردم جهان از ارزش و اعتبار زیادی برخوردار بوده و به خاطر مواد مغذی، پروتئین و دیگر خواصی و ویژگی هایی که دارد، نمونه های گوناگونی از آن را در جهان شاهد هستیم.

در همین راستا و به منظور آشنایی با جالب ترین روش های سرو تخم مرغ در جهان در ادامه با ما همراه باشید.

استرالیا: بیکن، تخم مرغ و رول باربیکیو

پیاز سوخاری، نیمرو، بیکن و سس باربیکیو روی نان تست برشته

 آرژانتین: ماتامبره

ماتامبره حاوی یک لایه باریک استیک است که با تخم مرغ آب پز، سبزیجات و گیاهان معطر پر شده و درون فر یا روی باربیکیو، کباب می شود. اسلایس های این غذا به هر دو صورت گرم و سرد سرو می شود.

 چین: تخم مرغ صدساله

برخلاف نامش، این تخم مرغ ها فقط به مدت چند هفته یا چند ماه در مخلوط خاک رس، خاکستر، نمک، آهک و سبوس برنج نگهداری می شوند تا حالت ژلاتینی پیدا کنند. در این مدت زرده ی تخم مرغ به رنگ سبز یا خاکستری با بوی سولفور و آمونیاکتبدیل می شود.

اتیوپی: دورو وات

این خورش مرغ حاوی تخم مرغ آبپز است که به همراه اینجرا، نوعی پنکیک نازک که از ارزن تهیه می شود، سرو می گردد.

  هند: کاری تخم مرغ

برای پخت این خورش بسیار خوشمزه به پیاز، گوجه فرنگی و کاری تند سبز و تخم مرغ نیاز است. ابتدا با مواد یاد شده سس را درست می کنید و سپس تخم مرغ های آب پز شده را به صورت مکعبی خرد کرده و درون آن می ریزید. تخم مرغ باید ۱۰ دقیقه یا بیشتر درون این سس خیس بخورد تا طعم کاری بگیرد.

 ژاپن: اونسِن تاماگو

این غذای ژاپنی به این صورت است که تخم مرغ با حرارت کم و به مدت طولانی درون آب جوش پخته می شود تا زرده نه شل باشد نه سفت. به محض کندن پوست تخم مرغ، آن را درون یک کاسه کوچک از سوپ گندم و سس سویا سرو می کنند.

  مکزیک: هووو رنچرو

نام این غذا به مفهوم «تخم مرغ های مزرعه» است و در اصل، نیمرو به همراه سس تند گوجه فرنگی به همراه نان ذرت، برنج و لوبیا است.

فیلیپین: بالوت

این غذای خیابانی فیلیپینی ها، جنین اردک درون تخم است که درون آب جوشانده شده و مستقیما از درون پوسته آن خورده می شود. البته گاهی به همراه سرکه، سس سویا و برگ بو هم پخته شده و درون نان سرو می شود.

تونس: بریک

این غذا که شبیه سمبوسه است، به این صورت تهیه می شود که یک تخم مرغ کامل درون نان مثلثی قرار داده شده و به همراه پیاز، ماهی تن، حریصا و جعفری درون روغن داغ، سرخ می شود. در آخر هم به همراه پنیر و کیپر تزئین و سرو می گردد.

 انگلیس: اسکاچ اِگ

این تخم مرغ در انگلیس از بیشترین محبوبیت برخوردار است و برخلاف نامش، از اسکاتلند نیامده. این غذا در واقع یک تخم مرغ آب پز است که درون سوسیس و نان گذاشته شده و در روغن سرخ می شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها