توضیحات سخنگوی الحشد الشعبی:

آخرین مخفیگاه البغدادی کجاست؟

آخرین مخفیگاه البغدادی کجاست؟
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 20:05

سخنگوی رسمی الحشد الشعبی تاکید کرد که فعالیت های اطلاعاتی نشان می دهد که ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در میان صحرای البعاج و قیروان و مرزهای عراق و سوریه بسر ببرد.

العالم عراق
 

احمد اسدی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری العالم یادآور شد : صحرای بعاج مخفیگاه داعش به شمار می آید و به وفاداری به این گروه تروریستی شهرت دارد. جنگنده های گروه اطلاعاتی الصقور بارها البغدادی را هدف قرار دادند واین علاوه بر جنگنده های ائتلاف بین المللی است.

وی افزود: برخی اطلاعاتِ نسبتا موثق حاکی از آن است که البغدادی چند روز پیش در روستاهای  تابع منطقه البعاج مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. بنا به همین اطلاعات، وی در زمان حاضر در کرانه راست موصل و یا شهرستان تلعفر حضور ندارد.

محدودیتی برای حضور الحشد الشعبی در آزادسازی موصل نیست

احمد اسدی، سخنگوی بسیج مردمی عراق (حشد شعبی)، در مصاحبه با شبکۀ العالم تأکید کرد که هیچ محدودیتی برای مشارکت نیروهای بسیج در عملیات آزاد سازی موصل وجود ندارد.

احمد اسدی در گفتگو با شبکۀ العالم با تأکید بر آمادگی نیروهای ارتش، پلیس، دستگاه مبارزه با تروریسم و بسیج، گفت این نیروها منتظر دستور فرماندهی نیروهای مسلح عراق برای آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل اند.

تأثیر آزادسازی شرق موصل بر وضعیت داعش

سخنگوی بسیج عراق با اشاره به اینکه آزادسازی شرق موصل که سه ماه به طول انجامید ضربه ای بزرگ بر پیکر گروه تروریستی داعش بوده است، افزود: «داعش شرق موصل را به عنوان خط مقدم خود استفاده می کرد. در حالی که غرب موصل مرکز فرماندهی و حمایت لوجستیک این گروه است».

"نیروهای الحشد الشعبی آماده آزاد سازی غرب موصل هستند"

اسدی با بیان اینکه نیروهای مردمی تقریبا تمام غرب موصل را – به استثنای مسیر تلعفر – محاصره کرده اند، افزود: «برنامه هایی جدی برای حمایت از غیر نظامیان تدوین شده است. گاهی پایان یافتن بخشی از عملیات، به دلیل توجه به حفظ سلامت غیر نظامیان، کمی با تاخیر رو به می شود».

اسدی، همچنین، گفت که نیروهای مردمی بیشتر در محور غربی موصل یعنی محور تلعفر – محلبیه – سنجار متمرکزند.

جایگاه الحشد الشعبی در میان نیروهای مسلح

سخنگوی رسمی الحشد الشعبی با اشاره به کاهش تنش های منطقه ای و دخالت در امور عراق در مقایسه با برخی اظهارات منطقی درباره این نیروها، گفت: هیچ اعتراض، وتو، یا ممانعت داخلی و یا خارجی علیه الحشد الشعبی وجود ندارد.

وی افزود: نیروهای الحشد الشعبی بویژه پس از تصویب قانون با اکثریت آرا در پارلمان عراق، به بخشی اصلی از نیروهای مسلح تبدیل شده اند.

داعش با شدت توان در حال جنگ است

اسدی خاطرنشان کرد که داعش در خطوط دفاعی با ایجاد موانع و حفر تونل و ارسال صدها خودروی بمب گذاری شده، با شدت تمام در حال جنگ است. در عملیات آزادسازی ساحل چپ موصل، این گروه تروریستی فقط در یک محور و طی چند هفته بیش از 350 خودروی بمبگذاری شده ارسال کرد.

سخنگوی رسمی الحشد الشعبی توضیح داد که نبرد ساحل راست موصل مرحله ای در تکمیل نبرد کرانه چپ نیست؛ بلکه نبردی جداگانه است. زیرا مقرهای فرماندهی و کنترل اصلی و اداره ها و مدارسِ وابسته به داعش در ساحل سمت راست قرار دارند. دو احتمال برای نبرد کرانه راست موصل وجود دارد؛ یا اینکه داعش با شدت تمام در خارج از شهر بجنگد که این امر تاثیری منفی بر غیرنظامیان نخواهد داشت؛ زیرا با یگان های نظامی با آن مقابله خواهد شد و شکست خواهد خورد.

وی افزود: اما اگر داعش تصمیم بگیرد در داخل مناطق مسکونی جنگ کند، احتمال می رود که جنگ طولانی تر شود.

"اگر داعش تصمیم بگیرد در داخل مناطق مسکونی جنگ کند، احتمال می رود که جنگ طولانی تر شود"

اسدی این جنگ را جنگی بسیار ویژه توصیف کرد که به یک پزشک جراح متخصص نیاز دارد تا آن را با دقت تمام درمان کند تا آثار جانبی آن دامن اهالی و ساکنان موصل را نگیرد.

تعداد داعشی ها در کرانه راست موصل چقدر است؟

سخنگوی رسمی الحشد الشعبی گفت: تعداد تروریستهای داعش که در کرانه راست حضور دارند، تقریبا 3 هزار نفر است که اغلب عراقی هستند و در میان آنها برخی خارجی از قفقاز، روسیه، چین، شرق آسیا و از کشورهای مختلف عربی و نیز ترکیه به چشم می خورد که تعداد آنها صدها نفر برآورد شده است.

اسدی با اشاره به تلفات جانی و تجهیزاتی داعش در نبردهای ساحل سمت چپ، پیش بینی کرد که جنگ کرانه راست موصل آسان باشد.

پربیننده ترین خبرها