بحران سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان عراق

بحران سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان عراق
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 03:21

به دنبال افزایش مشکلات و بحران سیاسی و اقتصادی در اقلیم کردستان عراق ، یکی از احزاب اقلیم خواستار تشکیل دولت محلی جدید شد.

العالم عراق

به گزارش سومریه نیوز ؛ محمد بازیانی دبیر کل حزب اصلاح و توسعه در اقلیم کردستان عراق خواستار تشکیل " دولت نجات " برای پایان دادن به بحران سیاسی و اقتصادی این منطقه شده است.

بازیانی گفت : تشکیل دولت نجات شامل شخصیت های کارآمد و شایسته بهترین راه حل برای پایان دادن به بحران های سیاسی و اقتصادی و معیشتی منطقه کردستان عراق است.

وی افزود: دولت نجات می تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی به دور از هر گونه حزب گرائی فراهم نماید.

دبیر کل حزب اصلاح و توسعه اعلام کرد : تداوم اوضاع نگران کنندۀ کنونی منطقه کردستان همه جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بازیانی افزود: این نگرانی وجود دارد که تداوم اوضاع کنونی باعث تقسیم منطقه کردستان به 2 بخش شود یک بخش تحت کنترل حزب دمکرات کردستان و بخش دیگر تحت کنترل اتحاد ملی کردستان.

گذشته از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم منطقه کردستان عراق ، اصلی ترین احزاب این منطقه درباره قانون ریاست کردستان با همدیگر اختلاف دارند.

214-9

پربیننده ترین خبرها