صدها کودک در سنجار به پ ک ک پیوسته‌اند

صدها کودک در سنجار به پ ک ک پیوسته‌اند
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 15:16

رئیس شورای مناطق کرد نشین در خارج از کردستان عراق از پیوستن صدها کودک در سنجار به پ ک ک خبر داد و حضور این حزب در سنجار را خطرناک توصیف کرد.

العالم - عراق
"نصر الدین سندی"، روز چهارشنبه به شبکه خبری سومریه گفت: "حزب کارگران کردستان وارد هر منطقه ای که می شود شروع به ترویج افکار خود می کند."

وی خاطرنشان کرد که در سنجار صدها کودک به این حزب پیوسته اند.
نصرالدین سندی افزود: "حمایت اهالی سنجار از حزب کارگران کردستان، نتیجه سهل انگاری و کوتاهی حزب دموکرات کردستان در دفاع از مردم این شهر در برابر حمله داعش است."
وی تصریح کرد که حضور پ ک ک در سنجار، خطرناک است و برای حمله به این منطقه بهانه دست ترکیه می دهد همچنین باعث بروز درگیری بین عناصر پ ک ک و دیگر نیروهای مسلح مستقر در این شهر می شود.
سندی بر ضرورت انجام گفتگوی صریح بین نیروهای مستقر در سنجار به منظور ایجاد ثبات در منطقه و دور کردن خطر از آن تأکید و تصریح کرد که نباید اجازه داد فاجعه ای که گریبانگیر ایزدیها شد، تکرار شود.
"عکید جفیان"، فرمانده کل نیروهای پ ک ک در سنجار در روز اول ژانویه 2017، تأکید کرده بود که خروج این نیروها از سنجار منوط به تحقق هدف این نیروها در این شهر است وی گفت که به محض انجام مأموریت و درخواست ایزدیها مبنی بر اینکه نیازی به حمایت ما ندارند، ما نیروهایمان را از این شهر خارج خواهیم کرد.
گفتنی است پس از اشغال سنجار توسط داعش در اوایل آگوست 2014، پ ک ک نیروهای خود را وارد سنجار کرد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها