آغاز کمپین تبدیل موبایل به مدال در ژاپن

آغاز کمپین تبدیل موبایل به مدال در ژاپن
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 14:01

کمپین «تبدیل موبایل به مدال» برای بازی‌های المپیک 2020 ژاپن رسماً آغاز شد.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز؛ مردم ژاپن اهدای تلفن‌های همراه مازادشان را که قرار است از آن‌ها برای تولید مدال‌های بازی‌های المپیک 2020 توکیو استفاده شود، آغاز کردند. این پروژه از روز پنجشنبه کار خود را آغاز کرد.
این کمپین در یک ساختمان دولتی در توکیو آغاز شد و بیش از 100 نفر، تلفن‌های همراه قدیمی خود را درون جعبه‌ای انداختند که تعداد گوشی‌های اهدا‌شده را نشان می‌داد.
"هیرومی ساکوشیما"، یک شهروند 55 ساله اهل کاواساکی – نزدیک توکیو – در این خصوص گفت: «امروز به اینجا آمدم چون فکر کردم عالی می‌شود تلفن‌های همراه قدیمی من به مدال‌های بازی‌های المپیک 2020 تبدیل شود.»
این پروژه بخشی از عملیات کاهش بودجه المپیک 2020 ژاپن محسوب می‌شود. بودجه این مسابقات زمانی از 26.5 میلیارد دلار فراتر رفت؛ اما مسئولان موفق شدند این رقم را به 16.8 میلیارد دلار کاهش دهند.
کمیته سازماندهی‌کننده بازی‌های المپیک 2020 توکیو امیدوار است بتواند تا 8 تن فلز از تلفن‌های همراه قدیمی و لوازم الکترونیک کوچک جمع‌آوری کند. می‌توان از این حجم فلز، طلا و نقره و برنز مورد نیاز را برای تولید 5 هزار مدال المپیک و پارا‌المپیک استخراج کرد.
در المپیک‌های اخیر، مدال‌های طلا فقط روکشی از طلا داشته اند و از نقره ساخته شده اند. همچنین جنس مدال‌های برنز از مس بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها