استفاده داعش از کودکان ایزدی برای عملیات انتحاری

استفاده داعش از کودکان ایزدی برای عملیات انتحاری
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 19:14

نماینده استان نینوا در پارلمان عراق با اشاره به حضور بیش از هزار کودک ایزدی در بازداشت گاههای ویژه گروهک تروریستی داعش تاکید کرد: از خانواده 35 نفری دو کودکی که به تازگی به اجبار تروریست های داعش خود را منفجر کردند کسی جز دو خواهر باقی نمانده است.

العالم - عراق

به گزارش شبکه سومریه نیوز، " فياد دخيل" نماینده استان نینوا در پارلمان عراق در بیانیه ای تصریح کرد: در طول چند روز گذشته، مرکز تبلیغات و اطلاع رسانی گروهک تروریستی داعش در ولایت نینوا، یک ویدئو را منتشر کردند که در آن دو برادر ایزدی دو حمله انتحاری علیه نیروهای عراقی در ساحل چپ موصل انجام داده‌اند.
به گفته دخيل، این دو کودک ایزدی پس از ربوده شدن توسط تروریست‌های داعش، شست‌وشوی مغزی داده شده بودند.
بر اساس فیلم منتشرشده توسط داعش، امجد ابو یوسف السنجاری، یکی از این دو برادر، پیش از انجام حمله انتحاری گفت  پس از آموزش دیدن در مراکز نظامی وابسته به گروه داعش، در فهرست انتحاری‌ها ثبت‌نام کرده‌ است.
وی افزود: از تعداد این خانواده 35 نفری کسی جز دو خواهر نگون بخت که در یکی از اردوگاههای آوارگان در استان دهوک به سر می برند، باقی نمانده است.
به گفته یکی از نزدیکان این خانواده، این دو برادر ۱۱ و ۱۲ ساله هستند. آن‌ها در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ و در زمان حمله داعش به شهر سنجار به گروگان گرفته شدند. در این حمله حدود پنج هزار مرد ایزدی قتل‌عام شدند. پدر و چهار عضو خانواده این دو کودک نیز در حمله داعش به سنجار جان خود را از دست دادند.
نماینده استان نینوا در پارلمان عراق خاطرنشان کرد: بارها حضور بیش از هزار کودک ایزدی را در بازداشت گاههای ویژه داعش گوشزد کرده و درباره بکارگیری و تبدیل هر یک از این کودکان به بمب های انفجاری و سپرانسانی هشدار داده ایم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
دخیل گفت: نمی دانیم که گناه این کودکان چیست، کسانی که دوبار قربانی شده اند، بار اول هنگام جداکردن آنها از خانواده هایشان و بار دوم، هنگامی که به تروریست های انتحاری تبدیل شده و اضافه بر نابودی خانواده هایشان، جانشان را نیز از دست می دهند.
وی پرسید: آیا نیروهای عراقی در صورت روبرو شدن با این کودکان در نبردهای آینده، آنها را داعش به شمار آورده و خواهند کشت یا نه اینکه، با آنها به مانند قربانی رفتار خواهندکرد؟
دخیل تصریح کرد: چه بسا این کودکان خود را در میان نیروهای عراقی منفجر کنند در این حین نمی دانیم برای کودکان قربانی گریه کنیم یا برای شهدایمان از نیروهای امنیتی بگرییم؟
در یک ویدئو که روز سه‌شنبه منتشر شد، دو پسر ایزدی که ظاهراً توسط تروریست‌های داعش شست‌وشوی مغزی داده شده بودند، از کنار گذاشتن ماهیت یزیدی خود و قصدشان برای انجام عملیات انتحاری در خدمت اهداف این گروه خبر دادند.

221-9

پربیننده ترین خبرها