بشار الجعفری:

هدف ترکیه، توقف گفت وگوهای آستانه است

هدف ترکیه، توقف گفت وگوهای آستانه است
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 19:35

رییس هیات سوری اعزامی به اجلاس آستانه گفت که هدف از این اجلاس، توقف اقدام های جنگی و جدا سازی گروه های مسلح امضا کننده توافق از گروه هایی است که آن را امضا نکردند.

العالمسوریه 

بشار الجعفری پس از پایان اجلاس آستانه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود، دیدارهایی که با دوستان روس و برادران ایرانی انجام دادیم، مثمر ثمر بود.

وی گفت که کشورش حق پاسخ به هر نقض از سوی گروه های تروریستی مسلح را برای خود محفوظ می داند.

الجعفری ادامه داد، ترکیه باید تدابیر قاطعی برای بستن مرزهایش در برابر ورود تروریست ها به سوریه اتخاذ نماید، ترکیه مسئول نقض حاکمیت سوریه است و باید نیروهای مهاجم خود را از خاک این کشور خارج کند.  

وی گفت که مسیر آستانه بر اساس قواعدی است که نظام سوریه آن را پذیرفته و عمدتا مبارزه با تروریسم و همچنین توقف فعالیت های جنگی است. 

الجعفری درباره علت عدم صدور بیانیه اختتامیه توضیح داد، عدم صدور بیانیه اختتامیه به خاطر دیر رسیدن هیات ترکیه و گروه های مسلح بود و اگر اجلاس آستانه منفی بود، به خاطر عملکرد ترکیه است.  

وی ادامه داد، هیات ترکیه در سطحی بسیار پایین شرکت کرد که اصلا در سطح نقش ترکیه به عنوان ضامن نمی باشد، اما سوریه به مبارزه با تروریست های "داعش" و "النصره" و آزادسازی وجب به وجب اراضی خود از چنگال تروریست ها ادامه خواهد داد.  

الجعفری گفت که ترکیه مسئول نقض حاکمیت سوریه است، همچنین مسئولیت کنترل 910 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است که نه فقط آن را انجام نداده بلکه ورود مزدوران را تسهیل نموده است.    

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها