آخرین خبرها از اجلاس آستانه 2 +ویدیو

جمعه 29 بهمن 1395 - 14:33

روسیه از موفقیت اجلاس دوم آستانه خبر داد؛ حسین جابری انصاری رئیس هیئت ایران نیز از توافق درخصوص تیم کاری مشترک سه جانبه برای تثبیت آتش بس سخن گفت؛ بشار جعفری رئیس هیئت سوری هم اعلام کرد که هیئت ترکیه و تیم گروه های مسلح به دنبال مانع تراشی در مذاکرات هستند.

العالم - سوریه

خبرنگار اعزامی العالم روز جمعه از اجلاس آستانه گزارش داد، در این اجلاس نشستهایی دوجانبه و سه جانبه درحال برگزاری است تا تلاشی جدید برای رسیدن به راهکاری جهت حل بحران سوریه صورت پذیرد. اما فضای این اجلاس در حد انتظار نبود؛ به صورتیکه بر اساس گفته هیئت سوری، روش ترکیه در این اجلاس در پیش گرفته باعث شده است که مذاکرات درباره مسائل مطرح شده تکمیل نشود؛ تاجایی که نه مرزها بسته شده و نه آتش بسی صورت گرفته است.
بشار جعفری در اجلاس آستانه 2 گفت: هیئت ترکیه در سطحی بسیار پایین در این اجلاس شرکت کرد، و در حد ادعای ترکیه -مبنی بر اینکه جزء 3 کشور تضمین کننده (آتش بس) است؛ نمی باشد.
بشار جعفری همچنین عملکرد ترکیه در اجلاس آستانه را بسیار سؤال برانگیز دانست.
خبرنگار اعزامی العالم تأکید کرد، سخنان جعفری به معنای شکست اجلاس آستانه نیست، چرا که این اجلاس باعث تفاهم و هماهنگی بیشتر بین کشورهای تضمین کننده آتش بس شد، به صورتیکه تهران بر ضرورت ارتباط و همکاری بیشتر و اجرای توافقها تأکید کرد.
حسین جابری انصاری در حاشیه این اجلاس در گفتگو با خبرنگاران از توافق درخصوص تشکیل یک تیم کاری سه جانبه برای پیگیری آتش بس در سوریه خبر داد.
خبرنگار العالم افزود: در این اجلاس تیم گروه های مسلح تلاش کرد موضوع انتقال سیاسی قدرت و قانون اساسی جدید را مطرح کند، ولی در نهایت نتوانست کسی را با خود همراه کند.

پربیننده ترین خبرها