ژنرال ارشد ناتو:

روسیه پشت پرده گزارشات جعلی علیه ناتو است

روسیه پشت پرده گزارشات جعلی علیه ناتو است
شنبه 30 بهمن 1395 - 16:12

یکی از ژنرال‌های ارشد ناتو مدعی شد که روسیه پشت گزارش جعلی تجاوز سربازان آلمانی به یک دختر 15 ساله در لیتوانی بوده است تا از این طریق حمایت از ائتلاف ناتو را تضعیف کند.

العالم-اروپا
«پتر پاول» یکی از ژنرال‌های ارشد ناتو روز شنبه (امروز) هشدار داد که روسیه پشت گزارش جعلی تجاوز سربازان آلمانی در لیتوانی است که با هدف تضعیف حمایت کشور لیتوانی از ائتلاف ناتو صورت گرفته است و باید انتظار شنیدن بیشتر چنین اخبار جعلی را داشته باشند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این ژنرال ناتو که ریاست کمیته نظامی این نهاد نظامی را برعهده دارد، ابراز امیدواری کرد که اولین تماس تلفنی در ظرف بیش از دو سال را با رؤسای نظامی روسیه در هفته‌های آتی برگزار کند و توضیح دهد که به چه دلیل ناتو معتقد است که بزرگترین ساختار نظامی این ائتلاف از زمان پایان جنگ سرد تاکنون، تهدیدی برای کرملین به حساب نمی‌آید.

پاول که یک فرمانده نظامی اهل چک است، اعلام کرد که ادعاهایی مبنی بر اینکه سربازان آلمانی زبان که هفته گذشته به یک دختر 15 ساله در یک شهر لیتوانی در نزدیکی پادگان نظامی آلمان تجاوز کرده‌اند، «حقیقت ندارد».

روز سه شنبه، ایمیلی با چنین محتوایی که در بالا به آن اشاره شد برای رئیس پارلمان لتونی فرستاده شد.

پاول در مصاحبه با رویترز با اشار به گفت‌وگوهایی که با وزرای دفاع آلمان و لیتوانی داشته است، گفت: این در حقیقت یک خبر دروغ است و من معتقدم که باید انتظار شنیدن اخبار اینچنینی بیشتری باشیم».

وی ادامه داد: «روسیه از استقرار ارتش ناتو در نزدیکی مرز این کشور خرسند نیست بنابراین از ابزارالات قانونی همچون تبلیغات منفی استفاده خواهد کرد و تلاش می‌کند تا بر افکار عمومی علیه استقرار چنین نظامیانی تأثیر گذارد».

روسیه به این خبر واکنشی نشان نداده است.

سازمانها اطلاعاتی اروپا اعلام کرده‌اند که مسکو از طریق حملات سایبری و اخبار جعلی، به دنبال بی‌ثبات‌ کردن دولت‌ها و اعمال نفوذ در انتخابات می‌باشد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز شنبه اعلام کرد که تمایل دارد در خصوص این موضوع با روسیه بحث و گفت‌وگو داشته باشد اما هنوز مشخص نیست که آیا قبل از انتخابات امسال اروپا، چنین معضلی قابل رسیدگی می‌باشد یا خیر.

هفته گذشته، روسیه، مداخله در مبارزات انتخاباتی ماه آوریل و مه انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را رد کرد.

ناتو که از پیوستن کریمه به مسکو نگران است و می‌هراسد که این کشور به لهستان یا کشورهای بالتیک حمله کند، جبهه شرقی خود را با نیروهای نظامی، رزمایش تقویت کرده است.

اولین گروه از نظامیان آلمانی وارد لیتوانی شد که برلین گردان یکهزار نظامی را در این کشور را رهبری می‌کند.

از ماه آوریل، بریتانیا قصد دارد نیروهایی را به استونی اعزام کند و کانادا نیز در حال استقرار نیرو در لتونی است و ارتش آمریکا نیز وارد لهستان و سراسر بالتیک می‌شود.

روسیه معتقد است که این ساختار ائتلاف ناتو، ثبات اروپای مرکزی را تهدید می‌کند و ناتو معتقد است که روسیه 330 هزار نظامی در منطقه نظامی غربی اطراف مسکو مستقر کرده است.

پاول تصریح کرد که تماس میان فرماندهان ارشد ناتو و شرکای روس آنها چند هفته دیگر با تماس تلفنی با «والری گریسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه از سرگرفته می‌شود.

ژنرال «جوزف دانفورد» افسر نظامی ارشد آمریکا هفته جاری با گریسیموف دیدار کرد.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه تلاش کرد تا به اروپا اطمینان دهد که واشنگتن از ناتو حمایت می‌کند اما به همپیمانان آمریکا گفت که آنها باید سهم عادلانه خود برای حمایت از ائتلاف ناتو را بپردازند.

منبع:فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها