سبک زندگی نامناسب، موثرترین عامل شیوع سرطان

سبک زندگی نامناسب، موثرترین عامل شیوع سرطان
يکشنبه 1 اسفند 1395 - 16:10

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: سبک زندگی نامناسب موثرترین عامل شیوع و بروز بیماری سرطان است.

العالم-ایران
 دکتر جواد جواهری روز یکشنبه درهمایش مبارزه با سرطان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خمین افزود: 30 درصد افرادی که به بیماری سرطان مبتلا می شوند به دلیل عوامل رفتاری و 45 درصد به دلیل سبک زندگی نامناسب است.
دکتر جواهری ادامه داد: سرطان سومین عامل مرگ و میر درایران است که بیش از 90 هزار نفر در ایران سالیانه به سرطان مبتلا می شوند که این رقم تا 13 سال آینده با افزایش 80 درصدی به بیش از 160 هزار نفر می رسد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 40 هزار نفرسالیانه در ایران به دلیل بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.
دکتر جواهری گفت: درحال حاضر بیش از 200 هزار بیمارسرطانی در کشور وجود دارد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین اظهارکرد: بنابر پیش بینی سازمان بهداشت جهانی بروز سرطان در ایران در سال 1399 به حدود 86 هزار نفر و میزان مرگ و میر ناشی از آن به حدود 63 هزار مورد خواهد رسید.
جواهری گفت:30 درصد افراد جامعه دچاربی تحرکی و چاقی هستند که نداشتن فعالیت فیزیکی، انواع بیماری ها از جمله سرطان را به دنبال دارد.
جواهری افزود: مصرف سیگارعامل موثردیگر در شیوع بیماری سرطان است به طوری که 70 درصد سرطان ریه ناشی ازمصرف سیگار و انواع دخانیات است.
وی بیان کرد: با شیوه زندگی سالم و رعایت عوامل رفتاری مناسب می توان تا 35 درصد از بروز بیماری سرطان جلوگیری کرد.
دکتر جواهری از دیگر عوامل موثر بر شیوع بیماری سرطان ویروس هپاتیت B و C و ویروس hpv است که تا 20 درصد در روند روبه رشد این بیماری تاثیر می گذارد.
منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها