وزارت خارجه سوئد خواستار توضیح آمریکایی ها شد

وزارت خارجه سوئد خواستار توضیح آمریکایی ها شد
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 01:50

وزارت امور خارجه سوئد از وزارت خارجه آمریکا خواست دلیل اظهارات غلط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره تهدید تروریستی سوئد را توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز، سوئد خواستار توضیح وزارت خارجه آمریکا در خصوص آنچه ترامپ وقوع حادثه امنیتی جمعه شب در سوئد خواند، شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در میان جمعی از هوادارانش در فلوریدا به دروغ پردازی در خصوص حادثه ای در سوئد پرداخت که هیچگاه رخ نداده بود.

وی با توضیح چرایی وضع ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران برای ورود به آمریکا گفت: وقتی شما به آنچه در آلمان در حال رخ دادن است می نگرید، زمانی که به آنچه شب گذشته (جمعه) در سوئد رخ داد نگاه می اندازید... چه کسی اینها را باور می کند؟ تعداد زیادی (از این حوادث) اتفاق افتاده است، آنها (سوئد) با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که تا پیش از این حتی فکرش را هم نمی کردند.

این درحالیست که جمعه شب هیچگونه حادثه تروریستی یا خرابکارانه توسط هیچ گزارشگر، خبرگزاری یا مقام رسمی از سوئد منتشر نشده است.

در همین حال مقام های مختلف خبری اعلام کرده اند که ارجاع ترامپ به احتمال زیاد به مصاحبه ای باز می گردد که جمعه شب توسط فاکس نیوز و در خصوص ارتباط میان افزایش میزان جرائم در سوئد با پدیده مهاجرت پخش شده است.

گفتنی است این سخنان ترامپ واکنش ها و انتقادات متعددی در فضای مجازی به خصوص توئیتر در خصوص آنچه کاربران این شبکه ها آن را ارائه اطلاعات نادرست از سوی رئیس جمهوری آمریکا می خوانند در پی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها