ثبات بهای طلای سیاه و فلز زرد در بازار

ثبات بهای طلای سیاه و فلز زرد در بازار
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 07:54

تعطیلی روز دوشنبه بازارهای مالی در آمریکا، روزی کم‌نوسان را برای طلای سیاه و فلز زرد رقم زده است.

العالم - آمريكا

به گزارش رویترز، بهای جهانی نفت در نخستین ساعات روز دوشنبه نوسان اندکی را تجربه کرد. سرمایه‌گذاران همچنان در حال ارزیابی پیامدهای افزایش ذخایر نفت و سکوهای نفت آمریکا و تأثیر احتمالی آن بر توافق نفتی اوپک و کشورهای غیر عضو هستند. امروز در آمریکا "روز رئیس‌جمهور" است و به همین دلیل، بازارهای مالی تعطیل خواهند بود.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) در بورس‌های آسیا با 5 سنت کاهش به 55 دلار و 75 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز بدون تغییر نسبت به ساعات پایانی روز جمعه، 53 دلار و 40 سنت معامله شد.
به باور تحلیلگران، صعود بهای جهانی نفت به بالای 55 دلار و عبور از مرز 60 دلار بسیار دشوار به نظر می‌رسد. پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولیدات نفتی حدود 90 درصد تخمین زده می‌شود؛ اما افزایش تولید نفت شیل در آمریکا به کاهش اثربخشی توافق نفتی اوپک منجر شده است.
این در حالی است که بهای جهانی طلا نیز در ساعات ابتدایی روز دوشنبه نوسانات اندکی را تجربه کرد. هم‌اکنون هر انس طلا بدون تغییر نسبت به آخرین ساعات فعالیت بازارهای مالی در روز جمعه، 1235 دلار و 10 سنت معامله می‌شود. کاهش اندک ارزش دلار در برابر مجموعه‌ای از ارزهای معتبر مهمترین دلیل تثبیت بهای جهانی فلز زرد عنوان می‌شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها