پیشروی ارتش سوریه در مثلث تدمر

پیشروی ارتش سوریه در مثلث تدمر
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 14:13

ارتش سوریه در راستای عملیات بازپس گیری شهر تدمر از سیطرۀ داعش یکی از ارتفاعاتِ نزدیک این شهر باستانی را در استان حمص به کنترل خود درآورد.

العالم سوریه

خبرگزاری آلمان امروز دوشنبه به نقل از یک افسر ارتش سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش روز یکشنبه یکی از ارتفاعات را به نام " سیریاتل" و منطقه صمامات الغاز را در 15 کیلومتری غرب شهر تدمر به کنترل خود گرفتند.
این افسر ارتشی افزود: عوامل مسلح داعش صبحگاه به سوی شهر تدمر عقب نشینی کردند و ارتش با پیشروی جدید خود، به 13 کیلومتری این شهر تاریخی رسیده است . 
خبرگزاری آلمان اعلام کرد: ارتش اتاق فرماندهی عملیات خود را برای پیشروی آسان نیروهای خود و حملۀ آسان آنها به مواضع داعش و رسیدن سریع به این شهر، از فرودگاه تیفور در 60 کیلومتری غرب شهر تدمر به منطقه البیارات منتقل کرده است؛ زیرا عملیات نظامیِ حومۀ غربی تدمر هم اکنون در مناطقی همچون البیارات و ارتفاعات راهبردی الهیال سنگین تر از مناطق دیگر است. 
از سوی دیگر، منابع نظامی سوریه اعلام کردند: عملیات نظامی ارتش در محدودۀ چاه های نفتی و گازی در 38 کیلومتری شمال غرب شهر تدمر به علت "درگیری سنگین با تروریست های داعشی، اقدام داعش به کارگذاشتن هزاران مین در راه ها، نزدیک چاه های نفتی و گازی و ضعف پشتیبانی هوائی از نیروهای زمینیِ پیشرو " متوقف شده است .
ارتش سوریه چندی پیش میدان گازی حیان و پالایشگاه گاز حیان را در حومۀ شرقی شهر حمص مرکز استان حمص از داعش بازپس گرفت.

 

تدمر

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها