پیشنهاد رئیس مجلس لبنان برای مقابله با اقدام واشنگتن در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی؛

نبیه بری: سفارتخانه های آمریکا را ببندید

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 13:52

رئیس مجلس نمایندگان لبنان ازکشورهای اسلامی خواست که درصورت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، سفارت های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار العالم، نبیه بری روز سه شنبه درسخنرانی خود در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه در تهران گفت: از کشورهای اسلامی می خواهم درصورت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، آماده پاسخگویی به این اقدام باشند و سفارت های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

بری با اشاره به کشتار فلسطینی ها در اراضی اشغال شده گفت فقط شهرک سازی نیست که ملت فلسطین را تحت فشار قرار می دهد، بلکه ملت فلسطین با کشتارهای هدفمند وتخریب منازلشان از سوی نیروهای صهیونیستی روبرو هستند.

وی تصریح کرد تصمیمات مربوط به شهرک سازی و گسترش ساخت و ساز شهرک های صهیونیستی به منزله اعلام جنگ با هدف تحکیم ماهیت یهودی اسرائیل است و این تصمیمات نشان دهنده بالاترین حد تروریسم دولتی وناچیز شمردن نظام بین المللی است.
وی افزود : باید به این باور برسیم که هیچ یک از مسئولان رژیم اسرائیل خواهان راه حل سیاسی نیستند و این رژیم تلاش می کند برای تمدید آتش بس ونه لغو محاصره غزه، فرصت به دست آورد.

بری خواهان تقویت وحدت ملی فلسطینی ها شد و گفت وحدت، منشأ هر تصمیمی است ووقت آن فرا رسیده است که درنشست خود درباره فلسطین به اتفاق نظر برسیم.

نبیه بری دربخش دیگری از سخنرانی خود، از اتحادیه پارلمان های بین المللی نیز خواست که موضوع بازداشت وزرا و نمایندگان و دیگر فلسطینی های اسیر در نزد اشغالگران صهیونیست را پی گیری کنند.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان درپایان از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به ملت مظلوم فلسطین تشکر وقدردانی کرد وگفت :هدف قرار گرفتن ایران، به خاطر مواضع این کشور درحمایت از فلسطین است و برگزاری اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین، موفقیتی برای همه است.

وی از حمایت ایران از مقاومت برای آزادسازی سرزمین های عربی از اشغال رژیم صهیونیستی، قدردانی کرد.

215

پربیننده ترین خبرها