روسیه: برای همکاری نظامی با آمریکا در سوریه آماده‌ایم

روسیه: برای همکاری نظامی با آمریکا در سوریه آماده‌ایم
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 22:51

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد همکاری کشورش با آمریکا در رقه برای مبارزه با داعش ممکن است سرآغاز همکاری دو کشور برای مبارزۀ مشترک با تروریسم در منطقه باشد.

العالماروپا
سرگئی شویگو در پاسخ به سؤال دانشجویان در دانشکدۀ روابط بین الملل گفت: «ماموریت ما همسو کردن تلاش هاست و همۀ امکانات برای این منظور را در اختیار داریم. تروریسم بین الملل دشمن مشترک همه ماست».
وزیر روسی افزود: «اگر بخواهیم از موضوع معینی صبحت کنیم باید بگویم امروز می توان برای رقه گام های مشترک برداشت. آنجا همه چیز واضح و بدیهی است و اختلاف دربارۀ ماهیت کسانی که آنجا هستند وجود ندارد. می توان کار را شروع کرد».
وی خاطرنشان کرد که این کار مستلزم آغاز کار مشترک و سازنده با واشنگتن به منطور بهبود روابط بین دو کشور است.
شویگو در پاسخ به سؤالی دربارۀ همکاری روسیه و ترکیه گفت که دو طرف در تماس مستمر هستند تا قبل از هر چیز از وقوع حوادث هوایی جلوگیری کنند و هم زمان برای آزادسازی شرق حلب از دست تروریست ها تلاش های زیادی انجام می دهند.
وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد طی چند روز آینده نقشه دقیقی از اطلاعات موجود درابرۀ مخالفانی که به روند آتش بس ملحق شده اند و مواضع تروریست ها تهیه خواهد شد.
وی گفت که ترکیه عضو ناتو است و می تواند طرحی برای مشارکت دادن ناتو در تشکیل ائتلافی واقعی به منظور مبارزه با تروریسم ارائه کند.
202
 

پربیننده ترین خبرها