رد دعوت "سفر اسرائیل" از سوی 26 ستاره اسکار

رد دعوت
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 08:57

به نوشته خبرگزاری فرانسه، 26 ستاره اسکار به دعوت رژیم "اسرائیل" برای دیدار از سرزمین‌های اشغالی فلسطین پاسخ منفی داده اند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رژیم صهیونیستی سال گذشته از لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون و سایر ستارگان اسکار خواست به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند و تمامی هزینه‌های سفر لوکس آن‌ها (شامل پروازهای درجه یک و حضور در هتل‌های پر زرق و برق) را نیز تقبل کرد. اما آن‌ها ظاهراً تصمیم گرفته اند به این درخواست پاسخ منفی دهند.
هیچ یک از این 26 ستاره اسکار از سرزمین‌های اشغالی دیدن نکرده است. هزینه تورهای آن‌ها برای هر فرد 55 هزار دلار تخمین زده می‌شود. گفته می‌شود در زمان برگزاری مراسم اسکار سال 2016، یک شرکت بازاریاب بسته‌ای 200 هزار دلاری را به این ستاره‌های سینما پیشنهاد داد که با واکنش‌های تندی روبرو شد.
فعالان سیاسی، رژیم اسرائیل را به تلاش برای استفاده از افراد مشهور به منظور نمایش چهره‌ای مثبت از خود و کم‌اهمیت جلوه دادن موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی متعلق به فلسطینی‌ها متهم کرده اند. حال که تنها چند روز تا 26 فوریه (8 اسفند) و برگزاری مراسم اسکار سال 2017 باقی مانده است، به نظر می‌رسد هیچ یک از دریافت‌کنندگان "دعوت اسرائیل" از سرزمین‌های اشغالی دیدن نکرده است. تنها "جنیفر لارنس" این دعوت را پذیرفت؛ اما حق استفاده از آن را در اختیار والدینش قرار داد و خود از سفر به سرزمین‌های اشغالی سرباز زد.
"یوسف مونیر"، عضو کمپین آمریکایی حقوق فلسطینیان که همراه با مرکز آمریکایی"صدای یهودیان برای صلح" برنامه‌هایی را برای جلوگیری از سفر ستارگان اسکار به سرزمین‌های اشغالی در دستور کار قرار داد، در این خصوص گفت: «این یک موفقیت است. بسیار خوشحالم که در خصوص سفر این افراد، شواهدی وجود ندارد. فکر می‌کنم واضح است که استفاده از هنرمندان به هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات اسرائیل شکست خورده است.»
وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی با وجود در اختیار داشتن چند روز برای اظهار نظر در این خصوص، از تأیید یا تکذیب سفر ستارگان اسکار به سرزمین‌های اشغالی امتناع کرد. مقامات اسرائیل مدعی بودند این سفر می‌تواند چهره مناسبی از این رژیم را در زمان حاکم شدن اختلاف بر جهان، به نمایش بگذارد. اما فعالان سیاسی در آمریکا با انتشار آگهی‌هایی در روزنامه لس آنجلس تایمز از این بازیگران خواسته بودند به دعوت مقامات اسرائیلی پاسخ منفی دهند.

پربیننده ترین خبرها