گاردین:

آسمان اندونزی، عامل تغییر مسیر هواپیمای نتانیاهو

آسمان اندونزی، عامل تغییر مسیر هواپیمای نتانیاهو
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 10:30

به نوشته گاردین، نخست‌وزیر رژیم "اسرائیل" برای این که در مسیر پرواز خود به استرالیا از آسمان اندونزی عبور نکند، سفر خود را 2 و نیم ساعت طولانی‌تر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از روزنامه گاردین؛ بنیامین نتانیاهو، وادار شد در مسیر پرواز خود به استرالیا، ظاهراً برای اجتناب از آسمان اندونزی سفر خود را 2 و نیم ساعت طولانی‌تر کند.
نتانیاهو حدود ساعت 06:30 چهارشنبه برای دیداری چهار روزه به سیدنی رسید. این اولین بار است که یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از استرالیا دیدن می‌کند.
بنا بر مندرجات وبسایت "فلایت اویر"، متوسط زمان پرواز مستقیم از سنگاپور به سیدنی حدود 8 و نیم ساعت است؛ اما زمانی که نتانیاهو برای این پرواز در هواپیما سپری کرد بیش از 11 ساعت بود.
یک عضو تیم همراه نتانیاهو نیز اجتناب از آسمان اندونزی را تأیید کرد. هواپیمای نتانیاهو متعلق به شرکت اسرائیلی "اِل ال" است که مجوز ورود به آسمان بسیاری از کشورهای مسلمان – از جمله پاکستان – را ندارد.
اندونزی میزبان بزرگترین جمعیت مسلمان جهان است. 87.2 درصد از 209 میلیون جمعیت این کشور مسلمان هستند و جاکارتا یکی از حامیان سرسخت فلسطین محسوب می‌شود.
اندونزی با رژیم اسرائیل روابط رسمی و دیپلماتیک ندارد؛ اما مجوز محدود تجارت و سفر به سرزمین‌های اشغالی را صادر می‌کند. سیاست سفر بدون روادید این کشور برای ترویج گردشگری در دسامبر سال 2015 درباره 83 کشور و سرزمین‌های اشغالی اعمال شد.
نتانیاهو در مارس 2016 خواهان برقراری رسمی روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و اندونزی شده بود. اما دولت اندونزی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو اعلام کرد روابط تنها در صورت کسب استقلال از سوی فلسطین عادی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها