دنیای واقعیت مجازی در مدارس!

دنیای واقعیت مجازی در مدارس!
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 18:02

آلمانی ها با وارد کردن فناوری های دیجیتالی در سطح کاملاً جدید به آموزش و پرورش ،درهای جدیدی از علم به روی معلمان و دانش آموزان گشودند.

العالم - گوناگون

بخش الکترونیکی سامسونگ آلمان تصمیم گرفت تا با استفاده از فناوری برای فردایی بهتر، تغییری در ساختارو شکل آموزش و پرورش ایجاد کند. م شده توسط Kantar EMNID که یک شرکت تحقیقاتی آلمانی است؛  از 606 معلم در سراسر این کشور خواست تا به کمک تکنولوژی های جدید و واقعیت مجازی(VR)، شیوه ی تدریس را در کلاس های درس ارتقا دهند.

طی یک نظرسنجی مشخص شد که 92 درصد از معلمان با استفاده ی تکنولوژی واقعیت مجازی در آموزش موافقند.

طبق این بررسی، معلمان هنگام تدریس از کامپیوتر،لپ تاپ و پروژکتور استفاده میکنند و اکثر آنان هیچ مشکلی در یادگیری و کار کردن با تکنولوژی های جدید ندارند.

علاوه بر اینها علاقه ی زیادی به استفاده از واقعیت مجازی نشان داده شده است. اما  فقط 18 درصد از متقاضیان به صورت حرفه ای قادر به استفاده از واقعیت مجازی هستند و این تکنولوژی فقط در 4 درصد مدارس موجود است.

با این حال 48 درصد معلمان علاقمند به داشتن این تکنولوژی در کلاسهایشان هستند  ضمن اینکه در معلمان زیر 30 سال این آمار به 58 درصد میرسد.

همینطور که از آمار و ارقام مشخص است؛ معلمان در زمینه ی اجرای شیوه های جدید آموزشی بسیار روشنفکر هستند و همچنین پتانسیل زیادی در یادگیری تکنولوژی و واقعیت مجازی دارند بنابراین موضوع فعلی روی بالا بردن توانایی معلمان است.

تاثیر واقعیت مجازی در یادگیری دانش آموزان
معمولاً تجربه کردن موضوعات و دیدن نکات مختلف تاثیر بیشتری نسبت به مطالعه دارد در نتیجه واقعیت مجازی، عملکرد دانش آموزان را تا حد زیادی بهبود میبخشد و 79 درصد معلمان موافقند که به کمک واقعیت مجازی تجربیات زیادی کسب میشود. 

به علاوه اینکه 77 درصد معتقدند که دانش آموزان میتوانند مکان هایی که قادر به دیدن آن نیستند را، اینگونه ببینند؛ همچنین انگیزه ی دانش آموزان در یادگیری افزایش پیدا میکند و باعث کسب موفقیت های علمی میشود.

58 درصد از مربیان بر این باورند که استفاده از تکنولوژی به درک بهتر مفاهیم کمک میکند. بر این اساس واقعیت مجازی در دروسی چون جغرافیا، تاریخ و علوم بسیار مناسب است. در نتیجه با توجه به جدید بودن این تکنولوژی و علاقه ی معلمان و مربیان به این شیوه ی آموزش، تا 5 سال آینده در تمامی مدارس آلمان VR اعمال خواهد شد.

امیدواریم که روزی مدارس ایران نیز به کمک واقعیت مجازی شیوه ای نوین در تدریس را ایجاد نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها