تهدید موشکی رئیس جمهور اسبق یمن علیه عربستان

تهدید موشکی رئیس جمهور اسبق یمن علیه عربستان
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 23:15

رئیس جمهور سابق یمن، عربستان را به استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد تهدید کرد.

العالم - یمن

رئیس جمهور سابق یمن با متهم کردن آمریکا به آزمایش سلاح هایش علیه مردم و دعوت از عربستان سعودی برای مذاکره مستقیم، تهدید کرد در غیر این صورت به استفاده از موشک های بالستیک دوربرد متوسل خواهیم شد.

"علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق یمن تصریح کرد: تجربه آمریکا درمورد آزمایش سلاح هایش در یمن، شکست خواهد خورد همانطور که در افغانستان با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه، موشک های بالستیک دوربرد ما تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته، گفت: به خاطر برقراری صلح، خواستار گفت و گوی مستقیم با متجاوزان هستیم.

صالح با اعلام آمادگی برای گفت و گو، تصریح کرد: ما آماده ایم که دستمان را برای برقراری صلح دراز کنیم و این به معنی تسلیم شدن نیست.

رئیس جمهور سابق یمن در دیدار با رهبران "حزب کنگره ملی" یمن دراستان البیضاء، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی را خطاب قرار داد و گفت: اگر حملات هوایی را متوقف کنید ما نیز حملات موشکی را متوقف می کنیم در غیر این صورت با موشک های دوربردی مواجه خواهید شد که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محاصره ظالمانه علیه یمن، با انباشته های استراتژیک خود شما را در عمق خانه هایتان هدف قرار خواهیم داد.

صالح افزود: تاکنون حتی یک گلوله نه خریده ایم و نه از خارج وارد کرده ایم و در وضعیت تنگدستی نیز هزینه تامین جنگ افزارهایمان را بر دوش شما خواهیم گذاشت و با توقیف تانک ها و خودروهای نظامی تان، با اسلحه خودتان با شما می جنگیم.

صالح تصریح کرد: ایران و دخالت ایران در یمن بهانه ای بیش نیست، به همه جهانیان تاکید می کنیم که ایران دخالتی در یمن نمی کند. به بهانه تسویه حساب با ایران زنان و کودکان را در یمن می کشید.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها