ترامپ امروز فرمان اجرایی جدیدی امضا می‌کند

ترامپ امروز فرمان اجرایی جدیدی امضا می‌کند
جمعه 6 اسفند 1395 - 08:42

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در مریلند، فرمان اجرایی جدید را امضا خواهد کرد.

العالم ـ آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (جمعه 6 اسنفد ماه 1395) پس از حضور در جمع حامیان پر و پا قرص سیاست‌های ضدمهاجرتی خود در مریلند، فرمان اجرایی جدید را امضا خواهد کرد.

برنامه روزانه کاخ سفید نشان می‌دهد که دستور اجرایی جدیدی از سری دستورات رئیس‌جمهور جدید آمریکا در راه است.

آن طور که اداره اطلاع‌رسانی کاخ سفید گفته، «دونالد ترامپ» ساعت 12 به وقت محلی (ساعت 18:30 به وقت تهران) فرمان اجرایی جدیدی را امضاء و برای اجراء، به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که مفاد این فرمان چیست ولی مقامات کاخ سفید پیش از این قول داده بودند که فرمانی جدید برای زنده کردن فرمان ضدمهاجرتی پیشین، منتشر شود. فرمان ضدمهاجرتی ترامپ که در هفتمین روز جلوسش بر کرسی ریاست‌جمهوری امضاء شد، توسط قضات فدرال لغو شد.

در فرمان قبلی، اتباع کشورهای ایران، سوریه، لیبی، سومالی، یمن، سودان و عراق به مدت 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌شدند.

به گزارش فارس، گفته می‌شود که در فرمان اجرایی جدید، نقائص فنی فرمان قبلی برطرف شده و مثلاً، دارندگان گرین‌کارت و ویزای آمریکا و همچنین کسانی که در هنگام امضای فرمان در مسیر هستند، از شمول فرمان معاف می‌شوند.

ترامپ 2 ساعت قبل از امضای این فرمان، در اجلاس سالانه محافظه‌کاران در مریلند حاضر خواهد شد؛ جایی که تاکنون سخنرانی‌های مهیج زیادی در تقدیر از سیاست‌های بیگانه‌ستیز ترامپ ایراد شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها