افشای پیشنهادهای دی‌میستورا به دولت سوریه و مخالفان

افشای پیشنهادهای دی‌میستورا به دولت سوریه و مخالفان
شنبه 7 اسفند 1395 - 06:17

یکی از اعضای هیأت های حاضر در مذاکرات ژنو برخی از پیشنهادهای دی مستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، را به هیأت دولت سوریه و هیأت مخالفان افشا کرد.

العالم سوریه
این منبع در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد دی میستورا پیشنهاد کرده است که برای هر کدام از سه موضوع مهم نحوۀ ادارۀ کشور، قانون اساسی و انتخابات، یک روز از مذاکرات اختصاص یابد.
به گفتۀ این منبع، بخشی دیگر از پیشنهادهای دی میستورا تأکید بر گفتگوی مستقیم دولت و مخالفان بوده است.
از سوی دیگر، یحیی العریضی، عضو هیأت عالی مذاکرات (وابسته به مخالفان)، به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت پیشنهادهای دی میستورا به هیأت دولت و مخالفان مشتمل بر تشکیل سه کار گروه برای بررسی موضوعات نحوۀ ادارۀ کشور، قانون اساسی و انتخابات است.
دی میستورا جمعه شب جداگانه با بشار الجعفری، رئیس هیأت دولت سوریه، و نصر الحریری، رئیس هیأت مخالفان، دیدار و گفتگو کرده بود.
آنگونه که مایکل کانتت مدیر دفتر دی میستورا، الجعفری و الحریری اعلام کرده اند، دی میستورا در دو دیدار یاد شده پیشنهادهایی دربارۀ شکل گفتگوها و برنامۀ آن به دو طرف ارائه کرده است.
یک منبع نزدیک به هیأت دولت سوریه اعلام کرده است پیشنهادهایی که دی میستورا به الجعفری ارائه کرده بر مندرجات قطعنامۀ 2254 شورای امنیت استوار است و نکتۀ جدید در آن نیست.
 

پربیننده ترین خبرها