منع رسانه های منتقد از ورود به کاخ سفید

منع رسانه های منتقد از ورود به کاخ سفید
شنبه 7 اسفند 1395 - 09:01

کاخ سفید به گزارشگران تعدادی از شبکه های خبری اجازه نداد در کنفرانس خبری غیر رسمی روز جمعه شرکت کنند.

العالم - آمریکا

 به نقل از واشینگتن پست؛ منع نمایندگان تعدادی از خبرگزاریها از ورود به کاخ سفید برای شرکت در کنفرانس خبری غیر رسمی روز جمعه، اقدامی نادر و تعجب برانگیز است که در پی بالاگرفتن تنش در روابط دونالد ترامپ با برخی رسانه ها صورت گرفته است.
«شان اسپایسر»، دبیر رسانه ای کاخ سفید گزارشگران «سی ان ان»، «نیویورک تایمز»،«پولیتیکو»، «لس آنجلس تایمز» و «باز فیید» را از ورود به سالن کنفرانس خبری غیر رسمی منع کرد. در حالی که به تعداد دیگری از رسانه ها از جمله شبکه های محافظه کاران اجازه ورود داد.
کاخ سفید اعلام کرد این تصمیم به منظور جدا کردن رسانه های منتقد از رسانه های محبوب دولت آمریکا اتخاذ نشده است. اگرچه گزارشگران دعوت شده، از «فاکس نیوز»، «بریت بارت»، و«واشینگتن تایمز» بودند که همگی مواضعی همسو با دولت دونالد ترامپ دارند. علاوه بر سه شبکه خبری فوق، به گزارشگران «سی بی اس»، «ان بی سی»، «ای بی سی»، «وال استریت ژورنال»، «بلومبرگ»، «هفته نامه تایم» و «آسوشیتد پرس» نیز اجازه ورود به کنفرانس خبری داده شد.
اما گزارشگران استوشیتد پرس و «تایم» به نشانه اعتراض به محروم شدن تعدادی از رسانه های، از ورود به کنفرانس خبری، تصمیم گرفتند در آن شرکت نکنند.
این اقدام غیرعادی درست در روزی رخ داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با سخنرانی در گردهمایی سالانه محافظه کاران، دور جدیدی از گله و شکایت علیه رسانه های خبری به راه انداخت.
ترامپ در سخنرانی خود، گزارشگران را "متقلب" و "دغلکار" نامید و استفاده از منابع بی نام و نشان در خبرهایی که در مورد دولت آمریکا منتشر می شود را محکوم کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها