روحانی:

بعضی ها برای انتقاد از دولت به نظام خیانت می کنند

بعضی ها برای انتقاد از دولت به نظام خیانت می کنند
شنبه 7 اسفند 1395 - 09:45

رئیس جمهوری سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه کشور دانست و گفت: بعضی ها برای این که از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند، این خیانت به کشور و نظام است.

العالم- ایران

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 که در تالار بزرگ کشور برگزار شد، افزود: گناه بزرگی است کسانی که در کلام و سخن خود بذر کنیه می افشانند. رقابت مشکلی ندارد اما نزاع، اختلاف و شکاف بین قومیت ها، ادیان و مذاهب بزرگترین گناه است.
وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه است. در بخش سیاسی و مجموعه قدرت سیاسی، اتکای ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد است.

ضرورت اقتصاد مقاومتی

رییس جمهوری تاکید کرد: رهبری انقلاب بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان داشتند و این مساله امروز یک ضرورت است، دشمن در ایام تحریم فشار را بر بخش اقتصاد گذاشت.

دکتر روحانی اظهار داشت: خوشحالم که خدمت ملت ایران اعلام کنم که دولت به قول هایی که به مردم داده بوده در برابر آنها شرمنده نشدیم . در سال 95 رشد اقتصادی را در حد 5 درصد برنامه ریزی کردیم .اکنون که به پایان سال نزدیک می شویم از برنامه ریزی 5 درصد جلو هستیم و در پایان سال رشد ما بالای 6 درصد خواهد بود. سال گذشته رشد اقتصادی 1/8 بود و پایین بود. ما به مردم قول دادیم که در سال 95 تورم را تک رقمی خواهیم کرد ، الحمدالله باز هم شرمنده نشدیم و از خرداد تورم ما بعد از سالیان دراز تک رقمی شد و امروز باید همه تلاش مان را انجام دهیم تا این رقم پایدار بماند.

وعده هایی که دولت به آنها عمل کرد

رئیس جمهوری کشورمان گفت: سال گذشته به مردم قول دادیم در سال 95 در گندم نیاز به خرید خارج نداریم و این وعده محقق شد و امسال گندم صادر خواهیم کرد و نیاز به واردات نداریم .در رشد صادرات غیر نفتی به وعده ها عمل می شود. نوسازی ناوگان هوایی کار بسیار سختی بود. برخی ظاهرا از هواپیمای نو بدشان می آید. ما سالی 4 هزار میلیارد دلار با استفاده از هواپیماهای دیگران در جیب شرکت های خارجی بریزیم کار خوبی است؟! هنر دیپلماسی این است که گره ها را باز کند. نمی شود که مدام با مشت گره کرده مشکلات را حل کرد.

دکتر روحانی در ادامه افزود: همه ما عضو یک خانواده ایم به نام دولت، باید مردم را به خاطر رای شان تشویق کنیم . مردم ما به خاطر نظام و کشورشان پای صندوق های رای می آیند اما باید تشویق شوند. شوراها نیز این حضور مردم و رای ها را تشویق کنند آن هم با تلاش و آبادانی کشور.

منشور حقوق شهروندی

رئیس جمهوری تصریح کرد: در مجموع از وعده های داده شده منشور حقوق شهروندی بود، از همه می خواهم که حقوق شهروندی را پایه اساسی رفتارمان با مردم قرار دهیم. وحدت با احترام درست می شود به افکار و مذاهب دیگر احترام بگذاریم . به بزرگانمان احترام کنیم و اگر احترام نکنیم وحدت درست نخواهد شد. ما باید افکار مختلف را بشناسیم و قبول کنیم یک جور تفکر وجود ندارد. دولت زمانی عدالت را می تواند اجرا کند که اول مخالف خود را به رسمیت بشناسد. مخالف هم حقوقی دارد و هم وظایف و چارچوب را باید رعایت کند.
ورود ایران به  تجارت جهانی در امور هسته ای

روحانی گفت: برخی فکر می کردند که ما با دنیا پای میز مذاکره نشستیم دیگر پیشرفت هسته ای ما کند یا متوقف می شود اما بعد از برجام سانتریفیوژ "ای آر 8 " را تکمیل کردیم و نهایی شد و گاز به آن تزریق شد و در حال کار است و در امور هسته ای به تجارت جهانی رسیدیم .

وی افزود: سازمان ملل قبلا می گفت غنی کردن جرم است اما اکنون با ما وارد تجارت شده اند و آب سنگین را به آمریکا هم فروختیم .اگر برجام فقط یک کار کرده بود و آن هم قطعنامه های بند 7 شورای امنیت را برای اولین بار در تاریخ سیاسی جهان لغو کرد، کار بسیار بزرگی است. هیچ کشوری نبوده که آن را به قطعنامه فصل هفتمی بکشانند و آن نظام را به جنگ نکشانند و نابود نکنند. اما ما آن قطعنامه را لغو کردیم . ما قطعنامه را به دست خود آنها لغو کردیم. تیتر ما این بود ؛ کشوری تهدید کننده صلح امنیت، تبدیل شده به کشوری که باید با آن صلح کرد. از برجام نترسید، تعریف از دولت که حرام نیست، برجام که مال دولت نیست، رهبری ارشاد کردند و یک افتخار ملی است.

نباید از امکانات عمومی به نفع جناح یا فرد خاص استفاده شود

وی در خصوص انتخابات اظهار داشت:  مردم در برابر برخی جناح ها بسیار خوب صبر کردند، این ملت قابل تحسین است، انتخابات اخیر با حضور با شکوه انجام شد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: اولا باید با عمل تشویق کنیم که همه پای صندوق بیایند و بدانند که چقدر برای عظمت کشور و نظام در سطح جهانی مهم است. همه ما مراقب باشیم از امکانات عمومی به نفع جناح یا فرد خاص استفاه نشود چرا که حرام است. هیچ کس حق ندارد از تریبون عمومی و رسانه عمومی برای فرد خاص استفاده کند و ممنوع است و همه مسئولان، مسئول هستند. اگر کسی تخلف می کند و از اموال عمومی استفاده می کند باید داد بزنیم و در برابرش بایستیم.

اجازه ندهیم انتخابات قطبی و دردسرساز شود

نکته مهم دیگر؛ اجازه ندهیم انتخابات قطبی شود ، دردسر ساز است. اگر قطبی شد احساساتی و شعاری می شود . به معنی واقعی رقابت باید بین برنامه ها باشد. اگر انتخابات به صورت قطبی در بیاید بگذاریم فضا آرام باشد. کسی که برنده شد با کینه به فرد بازنده نگاه نکند و برعکس. هر کس مردم رای داد روی چشم ما قرار دارد. انتخابات نظام را تضمین می کند و امید مردم از نو زنده می شود.

انتخابات امانت الهی است

کل انتخابات امانت الهی است و امانت را به اهلش دهید . رای حق الناس مردم است و مراقبت کنیم. امیدوارم شاهد انتخابات قانونی، خیره کننده و با شکوه و در پیشگاه ملت و خداوند سرفراز باشیم .

پربیننده ترین خبرها