گزافه‌گویی پنس: نمی‌گذاریم ایران سلاح‌هسته‌ای بسازد

گزافه‌گویی پنس: نمی‌گذاریم ایران سلاح‌هسته‌ای بسازد
شنبه 7 اسفند 1395 - 13:25

معاون دونالد ترامپ در جدیدترین گزافه‌گویی خود، به یهودیان جمهوری‌خواه اطمینان داد آمریکا مانع از تولید سلاح هسته‌ای از سوی ایران خواهد شد.

العالم - ایران

به نقل از وبسایت «جی‌تی‌ای»؛ مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به یهودیان جمهوری‌خواه وعده داد واشینگتن هرگز به ایران اجازه نخواهد داد سلاح هسته‌ای تولید کند؛ ولی از تأیید وعده ترامپ در خصوص انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اشغالی امتناع کرد.
وی روز جمعه در نشست سالانه رهبران ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در اظهاراتی مضحک مدعی شد: «ما به رهبران ایران گفتیم باید تقویمشان را ببینند. رئیس‌جمهور جدیدی وارد دفتر بیضی (کاخ سفید) شده است. ... پرزیدنت ترامپ هرگز به ایران اجازه نخواهد داد یک سلاح هسته‌ای تولید کند. این قولِ صادقانه من به شماست.»
پنس این اظهارات را در یکی از هتل‌های لاس‌وگاس که به یکی از حامیان سرسخت اسرائیل تعلق دارد، در میان تشویق حضار مطرح کرد.
البته پنس از قصد دولت ترامپ برای لغو توافق هسته‌ای ایران سخنی به میان نیاورد. دستیاران ارشد ترامپ گفته‌اند سخت‌گیری در اجرای برجام، در حال حاضر بهترین گزینه محسوب می‌شود.
پنس همچنین از وعده انتخاباتی ترامپ در خصوص انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اشغالی عقب‌نشینی کرد و گفت دولت در حال بررسی انتقال یا عدم انتقال سفارت است.
خودِ ترامپ نیز پس از آن که ماه گذشته قدرت را در دست گرفت، از وعده خود در خصوص انتقال سفارت عقب‌نشینی کرد؛ اما اعزام پنس -- که سالهاست روابط نزدیکی با لابی طرفدار اسرائیل دارد – برای اعلام این پیام به گروهی از حامیان سرسخت اسرائیل، امید صهیونیست‌ها را برای انتقال زودهنگام سفارت به یأس بدل کرده است.

گزافه گویی های تبلیغاتی و نخ نمای معاون رئیس جمهور آمریکا درحالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است، سلاح هسته ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی ایران نداشته و ندارد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حدود 2 هفته قبل در واکنش به سخنان و ادعاهای بی اساس رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در واشنگتن اظهار داشت: این ادعاها در حالی باز تکرار می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشهای خود بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران صحه گذاشته است؛ واقعیتی که بطور مکرر توسط کشورهای مختلف نیز مورد تایید قرار گرفته است.

قاسمی اضافه کرد : واقعیت تلخ آن است که این سخنان و ادعاهای ناروا توسط رژیمی تکرار می شود که به هیچ قانون و مقررات بین المللی پایبند نیست و صدها کلاهک در زرادخانه هسته ای خود دارد و به عنوان بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و جهان بشمار می رود و پرونده قطور جنایات بی پایان و اقدامات غیر انسانی اش علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر همسایگان در گزارشهای متعدد سازمان ملل منعکس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: یک بار دیگر تاکید می کنیم که سلاح های هسته ای از دیدگاه مذهبی منطبق با فتوای مقام معظم رهبری حرام بوده و هیچ جایگاهی در دکترین نظامی ایران نداشته و ندارد و بی تردید جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار گرفته به برنامه صلح آمیز هسته ای خود با جدیت تمام ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها