بشار جعفری درباره حامیان تروریسم چه گفت؟

بشار جعفری درباره حامیان تروریسم چه گفت؟
شنبه 7 اسفند 1395 - 22:58

بشار الجعفری رئیس هیئت اعزامی سوریه به نشست ژنو، گفت که مبارزه با تروریسم اصلی ترین اولویت گفت و گوهای دو و نیم ساعته امروز او با دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد درامور سوریه بوده است.

العالم - سوریه

بشار الجعفری در کنفرانس مطبوعایت در ژنو اعلام کرد، در گفتگو با دی میستورا تنها درباره یک نکته، یعنی مبارزه با تروریسم به عنوان اصلی ترین اولویت، تبادل نظر کردیم.

وی افزود  از دی میستورا خواسته ایم با صدور بیانیه ای انفجارهای تروریستی ای را که عناصر جبهه النصره و شرکای آنان در حمص عامل آن بوده اند محکوم کند و خواسته ما را برای صدور بیانیه ای در محکومیت انفجارهای تروریستی حمص، به تمامی هیئت های اعزامی مخالفان در نشست ژنو ابلاغ کند.

وی افزود،  انفجارهای تروریستی در حمص تنها یک اقدام تروریستی نظامی نیست بلکه تروریستی سیاسی نیز به شمار می آید.

رئیس هیئت اعزامی سوریه به ژنو ادامه داد: ما در سخنانی شفاف و بدون ابهام اظهار داشتیم  اگر هیئت های اعزامی مخالفان و آقای دی میستورا اقدام تروریستی در حمص را محکوم کنند، آماده ایم تا صبح مذاکره کنیم. طبیعی است صدور بیانیه ها در محکومیت این اتفاق نمی تواند قربانیان را به زندگی برگرداند اما این بیانیه ها،  آزمونی برای هئیت های اعزامی مخالفان به ژنو است که با نام مخالفان میانه رو در این جا حاضر شده اند، آزمونی است تا ثابت شود این گروهها، مخالف تروریسمند یا آنکه با تروریست ها شریکند.

وی افزود : به آقای دی میستورا گفتیم در پی یافتن زمینه مشترکی هستیم که بتواند درها را برای بررسی دیگر موضوعات باز کند. به او گفتیم چگونه ممکن است بتوانیم با کسی که تروریسم را محکوم نمی کند درباره موضوعات مختلف گفتگو کنیم. به دی میستورا گفتیم هدف  جبهه النصره، به شکست کشاندن مذاکرات ژنو است اما ما در این دام نخواهیم افتاد به همین منظور علاقه مندیم  در این مسیر شرکایی داشته باشیم ، شرکایی که همچون مردم سوریه تروریست ها را طرد کنند.

الجعفری خاطرنشان کرد : برای صدمین بار برای آقای دی میستورا توضیح دادیم که تنها نباید با تروریسم جبهه النصره یا داعش یا گروههای مرتبط با آنها برخورد کرد، مقصود گروههایی هستند که مثل آفتاب پرست هر روز اسامی و عناوین خود را عوض  می کنند. شرط اولیه مبارزه با تروریسم این است که به جای آنکه حامیان تروریسم را دعوت کنیم تا در ردیف جلوی مذاکرات دیروز حاضر شوند، باید به آنان نیز رویکرد سیاسی داشت.

وی در ادامه اعلام کرد، کسانی که خون مردم سوریه را می ریزند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد، محکوم کردن انفجارهای تروریستی حمص، آزمونی برای هیئت های اعزامی مخالفان در مذاکرات به شمار می آید و مخالفان سوری شرکت کننده در ژنو که حملات تروریستی حمص را محکوم نکنند جزء گروه های تروریستی تلقی خواهند شد.

وی گفت:  مبارزه با تروریسم به معنای مقابله با کسانی است که از تروریست ها حمایت می کنند و به معنای دعوت از حامیان تروریست ها برای نشستن در صف مقدم مراسم افتتاحیه نیست.

بشار الجعفری خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: قبل از آغاز این کنفرانس خبری به شما گفته بودم که آنچه امروز رخ داد از آن به آسانی نخواهیم گذشت. اتفاق امروز بدون تردید یک پیام تروریستی به مذاکرات ژنو بوده است، پیامی به نماینده ویژه سازمان ملل متحد ، سازمان ملل متحد ، محافل بین المللی و همه حاضران در مذاکرات ژنو  بوده است. به یقین این اتفاق تاثیراتی بر نشست ژنو خواهد گذاشت به همین منظور اقدام تروریستی امروز حمص، تنها یک اقدام تروریستی نظامی نیست بلکه اقدام تروریستی سیاسی نیز به شمار می آید.

وی تاکید کرد : همین موضوع، اصلی ترین دلیلی است که موجب شده است تا ماده متعلق به مبارزه با تروریسم را به عنوان اولویت در دستور کارمان در ژنو قرار دهیم.

پربیننده ترین خبرها