بزرگترین شهاب سنگهای کشف شده در زمین +عکس

بزرگترین شهاب سنگهای کشف شده در زمین +عکس
يکشنبه 8 اسفند 1395 - 14:00

اگرچه بخش قابل توجهی از سنگهای فضایی در آستانه ورود به اتمسفر زمین نابود می شوند اما برخی از آنها این شانس را دارند که مهمان زمین باشند و جالب اینکه ابعاد شماری از آنها چشمگیر است.

العالم-گوناگون

 سنگهای فضایی که سر از زمین درمی آورند به عنوان «شهاب سنگ» شناخته می شوند. اما سیارکها ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به آنها دارند، نظیر آنچه که ۶۳ میلیون سال پیش به زمین برخورد کرد و زمینه نابودی دایناسورها را فراهم کرد.

 Willamette به عنوان بزرگترین شهاب سنگ کشف شده در آمریکا شناخته می شود که ۷.۸ متر طول و ۱۵.۵ تن وزن دارد. این سنگ فضایی از آهن و نیکل تشکیل شده و در سال ۱۹۰۶ توسط موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک شناسایی شد.

 Mbozi در دهه ۳۰ میلادی در تانزانیا کشف شد. این شهاب سنگ ۳ متر طول و حدود ۲۵ تن هم وزن دارد، یعنی چیزی درحدود دو برابر Willamette. مردم تانزانیا تا مدتها از این سنگ فضایی هراس داشتند.

 Cape York به عنوان سومین شهاب سنگ بزرگ کشف شده در تاریخ شناخته می شود. این سنگ فضایی حدود ۱۰ هزار سال پیش با زمین برخورد کرده است. محققان این شهاب سنگ را که حدود ۲۰ تن وزن دارد در سال ۱۹۹۳ در گرینلند شناسایی کردند و هم اکنون هم در دانمارک نگهداری می شود.

 Bacubirito بزرگترین شهاب سنگ کشف شده در مکزیک است که حدود ۲۰ تن وزن دارد. این سنگ فضایی که در سال ۱۸۶۳ شناسایی شد ۴.۲۵ متر طول و ۲ متر عرض دارد.

 El Chaco دومین شهاب سنگ بزرگ شناسایی شده در زمین محسوب می شود. این شهاب سنگ ۳۷ تن وزن دارد که در سال ۱۹۶۹ شناسایی شد. این سنگ فضایی در آرژانتین نگهداری می شود.

 Hoba عنوان بزرگترین شهاب سنگ کشف شده در زمین است که هم اکنون در نامیبیا قرار دارد. نکته جالب اینجاست که تاکنون امکان جابجایی آن فراهم نشده است. این سنگ فضایی ۶۰ تن وزن داشته و تصور می شود ۸۰ هزار سال پیش مهمان زمین شده باشد.

مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها