دی میستورا ... 3 مسیر موازی در مذاکرات ژنو

دی میستورا ... 3 مسیر موازی در مذاکرات ژنو
يکشنبه 8 اسفند 1395 - 23:41

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سه سرفصل را به طرف های سوریه شرکت کننده در مذاکرات ژنو 4 ارائه کرده است تا در روزهای آینده درباره آن بحث و تبادل نظر کنند. وی همچنین خواستار برگزاری نشست های متعدد برای مذاکره شده است.

العالم - سوریه

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد براساس سندی که به ترتیب به هیأت های مذاکره کننده دولت و مخالفان سوریه در روزهای اخیر ارائه شده است سرفصل های مذکور عبارتند از نظام حکومتی، قانون اساسی و انتخابات که عناوین مذکور، در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت درباره نقشه راه بین المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه مورد اشاره قرار گرفته است.
براساس سند ارائه شده توسط دی میستورا، این سه موضوع به طور موازی مورد بحث قرار خواهند گرفت و عدم توافق درباره هر کدام از موضوعات فوق به منزله عدم توافق درباره مجموع آنها خواهد بود.
سند مذکور، مذاکرات ژنو را "گفتگوهای اولیه، با هدف زمینه سازی برای مذاکرات عمیق" درباره عناوین سه گانه فوق دانسته و تأکید کرده است باید برای دستیابی به نتیجه چندین مرحله مذاکره انجام گیرد.
وی افزود: درباره مسائل مربوط به آتش بس و مبارزه با تروریسم و مسائل انسانی در چارچوب راهکار دیگری یعنی مذاکرات آستانه مذاکره خواهد شد.
216
 

پربیننده ترین خبرها