تبریک ظریف به عوامل فیلم فروشنده

تبریک ظریف به عوامل فیلم فروشنده
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 07:33

وزیر امور خارجه ایران در پیام توییتری به عوامل فیلم فروشنده برای دریافت اسکار تبریک گفت.

العالم- ایران

 اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی رسید. این دومین جایزه او به حساب می آید. ایران پیش از این با «آواز گنجشک ها» ی مجید مجیدی هم یک بار نامزدی در اسکار را تجربه کرده بود.  

انوشه انصاری و فیروز نادری از طرف فرهادی برای دریافت جایزه روی صحنه آمدند. انصاری نامه ای از فرهادی خواند که در آن کارگردان فروشنده دلیل نیامدنش به اسکار را احترام به مردم ایران و شش کشوری دانست که توسط قانون جدید ترامپ نمی توانند به آمریکا سفر کنند. فرهادی در نامه اش نوشته تقسیم دنیا به ما و دیگران باعث ایجاد ترس می شود.
در بخش خارجی زبان، اسکار به هنرمند نمی رسد، بلکه به کشور اهدا می شود. ایران تاکنون به خاطر فیلم های «آواز گنجشک ها» ساخته مجید مجیدی، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» دو ساخته اصغر فرهادی نامزدی در اسکار را تجربه کرده بود که فرهادی هر دوبار موفق به دریافت جایزه شده. «جدایی نادر از سیمین» همین طور نامزد دریافت اسکار بهترین فیلمنامه هم شده بود.
اتفاق کم سابقه این است که فیلم «فروشنده» تا روز 14 فوریه که رای گیری نهایی اسکار آغاز شد، پس از «تونی اردمن» شانس دوم بردن جایزه بود اما به ناگاه با تصویب قانون عجیب دونالد ترامپ و حمایت چهره های سرشناسی چون هاروی وینشتاین و دونالد ترامپ شانس اصلی اسکار خارجی زبان شد. این فیلم در حالی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برد که پیش از این نتوانسته بود هیچ کدام از جوایز مهم فصل جوایز را ببرد. از این جهت بردن «فروشنده» اتفاق کم سابقه ای را در تاریخ اسکار رقم زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها