لاریجانی در یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس:

کمک ایران به عراق و سوریه بر پایه مکتب اسلام است

کمک ایران به عراق و سوریه بر پایه مکتب اسلام است
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 12:37

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه شهدای حرم نشان می‌دهد که نیروهای سپاه، نیروهای مکتبی بوده و از اساس مکتب اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

العالم- ایران

 علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه، 9 اسفندماه) در دومین یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی و شهدای مدافع حرم با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: قطعا شهدا و خانواده شهدا رهروان صادق مکتب فاطمی هستند و برای سپاه پاسداران این منزلت، جایگاه و منزلت مهمی است و از ابتدای پیروزی انقلاب نیز با توجه به بروز شرایط سخت، سپاه بر اساس ضروریات تشکیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل و دلایل تشکیل سپاه پاسداران، مسئله حفاظت بود زیرا یکی از نگرانی‌های پس از انقلاب، وضعیت رهبران انقلاب بود که آنها در آن دوران قائل به مسئله حفاظت نبودند به طوری که حتی پس از انجام دو ترور از سوی گروهک فرقان، مشخص شد که این گروهک به دنبال ترور شهید مطهری است و ما این مسئله را به اطلاع ایشان رساندیم اما شهید مطهری مسئله حفاظت از خود را قبول نکرد از این رو نظام مجبور شد که مسئله حفاظت از افراد را اجباری کند.

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران بهترین افراد، صادق به آرمان‌های انقلاب بوده و هستند، گفت: انصافاً سپاه پاسداران از آغاز انقلاب در مسئله حفاظت از مقامات بسیار خوب عمل کرد و این مسئله موجب شد که ما کمتر شاهد بروز ترور در کشور باشیم، همچنین زمانی که برخی مشکلات حفاظتی در بخش هواپیمایی به وجود آمد سپاه بار دیگر وارد عمل شد که خوشبختانه این مسائل نیز رفع گردید. همچنین مقابله با گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب یکی دیگر از اقدامات نیروهای سپاه در ادوار گذشته بوده است.

لاریجانی با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروهای سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی افزود: سپاه چون به بدنه وسیع بسیج متصل بود و بر اساس مسئولیت مکتبی رفتار می‌کرد توانست به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند و باید از تلاش‌های نیروهای سپاه تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: تصاویر و اسامی شهدا نشان می‌دهد که نیروهای سپاه، نیروهای مکتبی و جان بر کف هستند و اگر حتی مأمور به حفاظت در مجلس نیز باشند از دفاع از مکتب و نظام در موقعیت‌های دیگر دست برنمی‌دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جایگاه شهدای حرم نشان می‌دهد که نیروهای سپاه، نیروهای مکتبی بوده و از اساس مکتب اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند. در آغاز انقلاب، جنگ در حریم سرزمین ما ایجاد شد و همه به دنبال مقابله با متجاوزان بودند اما وقتی افراد مدافع حرم شده و جان خود را در این عرصه فدا می‌کنند، صرفاً برای دفاع از مکتب است که این مسئله در هر نیروی نظامی در کشورهای دیگر رخ نمی‌دهد و این عرصه تحول بنیادین در انسان را موجب می‌شود که قطعاً امام این تحول را ایجاد کرد و امروز افراد دغدغه صیانت از مکتب را دارند که این فکر و تفکر ارزشمند و مهم است.

لاریجانی تصریح کرد: در چند سال اخیر با توجه به بروز درگیری‌ها و بحران‌های منطقه‌ای، ائتلاف‌ها و گروه‌های بزرگ و کوچکی برای مقابله با این بحران‌ها ایجاد شد اما هیچ دستاورد و نتیجه‌ای نداشت چون نیروهای مستعد مکتبی درون آن گروه‌ها نیست، حال ممکن است تسلیحات داشته باشند اما افراد در این عرصه مهم هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی اعلام کرد که به دولت و مردم عراق و سوریه برای مقابله با تروریست‌ها کمک می‌کند چون تفکر ایران بر پایه مکتب استوار است و این مسئله موجب شد که نتایج و دستاوردهای بسیاری در این عرصه به وجود آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد و نقش مثبت نیروهای حفاظت از مجلس گفت: برای اینکه چارچوب نظام حفظ شود یکی از ابعاد آن مجلس شورای اسلامی است و خوشبختانه سپاه مسئولیت حفاظت از این نهاد را برعهده دارد و به خوبی در این عرصه عمل کرده است، از طرف دیگر هوشیاری و ابتکار عمل نیروهای سپاه موجب شده تا در مقابل تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان، مأموریت خودشان را به خوی انجام دهند.

لاریجانی با اشاره به جایگاه والای خانواده شهدا افزود: جایگاه شهدا و خانواده شهدا بسیار والا است و مقام آنها در بهشت برین قرار دارد و ما به این کرامت شهدا و خانواده شهدا نیاز داریم تا به خود بیاییم و قطعاً شهدا باعث عزت و افتخار نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: به طور حتم این مسئله یک افتخار برای ما است که در مجموعه نظام حرکت‌ها و تفکرات شهادت‌طلبی و مجاهدت وجود دارد و این عرصه بسیار دارای اهمیت است.

در پایان این یادواره از تابلوی دومین یادواره شهدای یگان حفاظت مجلس رونمایی شد.

خانه ملت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها