ادامه پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل

ادامه پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 17:04

نیروهای عراقی دوشنبه موفق شدند بر مناطق "جوسق و پل چهارم" در طرف ساحل راست (غرب) موصل مسلط شوند.

العالم - عراق

بنابر اعلام منابع محلی، نیروهای عراقی با پیشروی در طرف غربی ساحل راست موصل، بر خطوط ارتباطی داعش در مرکز شهر تسلط یافتند. "شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال اعلام کرد: نیروهای تکاور و تیپ پنجم پلیس فدرال به جاده ارتباطی با داعش در محله دواسه در مرکز موصل رسیدند.

به گفته وی، تروریست های داعش پیش از عقب نشینی از مرکز موصل، اقدام به سوزاندن خانه ها و ساختمان ها کرده که پلیس فدرال موفق به نجات دهها خانوار در محاصره شده است.

این منبع با اشاره به اینکه، تیپ پنجم پلیس فدرال موفق شد پس از تحمیل تلفات سنگین به تروریست ها، محله "طیران" را بطور کامل آزاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای آن به اهتزاز درآورد، تاکیدکرد: در این درگیری بیش از 102 عنصر وابسته به گروهک تروریستی داعش کشته، چهار تن دیگر بازداشت و انبار مهمات تروریست ها منهدم شد.

از سویی بنا به اعلام فرمانده پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع وابسته به پلیس فدرال با نفوذ به محله "جوسق"، در فاصله 500 متری پل چهارم در موصل رسیده اند که دو طرف شهر را به هم مرتبط می کند.
جودت افزود: نیروهای واکنش سریع عراق در حمله به منطقه "راوه" در غرب استان الانبار موفق شدند سه کارگاه تله های انفجاری و بمب گذاری خودرو، انبارهای اسلحه و مهمات را نابود کنند.

یک منبع محلی در استان نینوا امروز دوشنبه اعلام کرد: پس از انتشار خبر فرار سرکرده نظامی داعش و خانواده اش به مکانی نامعلوم، هرج و مرج سراسر گروههای تروریستی را در منطقه "باب الطوب" دربرگرفته و مرکز این شهر به صحنه اجرای اعدام قربانیان گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها