شناخت علائم خطر سکته مغزی

شناخت علائم خطر سکته مغزی
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 17:18

دبیر اجرای نهمین کنگره استروک ایران گفت: شناخت علائم خطر این بیماری توسط مردم می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی مؤثر واقع شود.

العالم-ایران

 احسان شریفی‌پور در نشست خبری که در ارتباط با نهمین کنگره بین‌المللی استروک برگزار شد، اظهار داشت: در این کنگره برنامه‌های جامعی مدون شده تا در راستای کاهش سکته مغزی در جامعه گام برداریم. بر همین اساس از جراحان و متخصصان مربوطه، تکنسین‌های آمبولانس، پرستاران، فیزیوتراپیست‌ها و ... جهت شرکت در کنگره دعوت شده تا شاهد موفقیت‌های زیاد در حوزه کاهش سکته مغزی باشیم.

وی افزود: سکته مغزی در ایران نخستین علت ناتوانی و دومین علت مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود بنابر این باید صدای سکته مغزی را بشنویم و علائم خطر آن را بشناسیم.

دبیر اجرای نهمین کنگره استروک ایران با بیان اینکه با شناختن علائم خطر سکته مغزی و پیشگیری از آن می‌توانیم از حالت بحران سکته مغزی در کشور خارج شویم، افزود: در نهمین کنگره بین‌المللی استروک برنامه‌های جامعی در این زمینه مدون شده است.

شریفی‌پور ادامه داد: پیشگیری از سکته مغزی امکانپذیر است و تغییرات سبک زندگی روزمره می‌تواند در کاهش آمار سکته مغزی مؤثر واقع شود همچنین چاقی،‌ فشار خون بالا، دیابت، استعمال سیگار و چربی زیاد همچنین بیماری‌های قلبی از دیگر عوامل بروز سکته مغزی بوده که در بسیاری از موارد با تغذیه سالم و انجام ورزش و تحرک می‌توان حتی تا 17 برابر از سکته مغزی جلوگیری کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها