دستاوردهای جدید نیروهای عراقی در ساحل غربی موصل

دوشنبه 9 اسفند 1395 - 20:00

نیروهای عراقی امروز با آزادی شهرکهای نیروی هوایی و الجوسق و نیز پل چهارم بر روی رودخانه دجله در ساحل غربی موصل، اینک در 400 متری ساختمانهای دولتی قرار گرفتند؛ الحشد الشعبی نیز از آزادی بیش از 100 کیلومتر مربع از تلعفر خبر داد.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای مشترک عراق با آزادی دو شهرک جدید علاوه بر شهرک المامون که پیش از این آزاد و به طور کامل پاکسازی شده بود، دستاوردهای جدیدی در محورهای غربی موصل به ثبت رساندند.

نیروهای عراقی در ساعات نخست بامداد امروز دو شهرک نیروی هوایی و الجوسق و نیز پل چهارم بر روی رودخانه دجله که کرانه راست و چپ موصل را به همدیگر پیوند می دهد، آزاد کردند وبدین ترتیب در 400 متری ساختمان های دفتر استانداری نینوا و نیز شورای استانداری قرار گرفتند.

نیروهای عراق در بلندیهای عطشانه پیشروی کرده و به منظور ورود به بخش قدیمی شهر و ساختمانهای دولتی اصلی که آزادسازی آنها به معنای سقوط نظامی موصل است، به محله وادی حجر هجوم بردند. آنها همچنین با حمله به محله الدواسه موفق شدند سرکرده نظامی آنجا و شماری از همراهانش را به هلاکت برسانند.

نیروهای مشترک همچنین در اقدامی به منظور تسریع در امر نبرد، پلی بر روی رودخانه دجله قرار دادند تا امدادرسانی از جانب شرقی موصل سریعتر صورت بگیرد.

رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق، نزدیک شدن نیروهایش به سمت محله الدواسه در مرکز موصل و قرار دادن موانع و خاکریزها در وسط شهرک نیروی هوایی را اعلام کرد و از کشته شدن بیش از 100 تروریست خبر داد.

وی افزود: نیروهای پلیس فدرال عراق، دیوان حسبه در شهرک نیروی هوایی را به کنترل درآوردند و اسناد و مدارک مهم موجود در آنجا را کشف و ضبط کردند.

فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی در غرب موصل نیز از آزادی بیش از 110 کیلومتر مربع(12 روستا) و کشته شدن بیش از 200 تروریست و انفجار 35 خودروی بمبگذاری شده پس از پایان مرحله نخست از فصل ششم عملیات الحشد الشعبی در غرب و شرق تلعفر خبر داد.

نیروهای مشترک عراق در کنار دستاوردهای نظامی همچنان به نجات دهها خانواده که از چنگ تروریستهای داعش فرار کردند، ادامه می دهند؛ داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای مقابله با پیشروی های مداوم نیروهای عراقی استفاده می کند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها