سامانه بارشی جدید و گرد و غبار در راه است

سامانه بارشی جدید و گرد و غبار در راه است
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 20:38

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدیدی در اواخر هفته خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز پنجشنبه غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور را در برمی‌گیرد که بارشهای باران و رگبار را بدنبال دارد.

العالم ـ ایران
احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:‌ امروز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در استانهای جنوب و جنوب شرق کشور ادامه یافت و بخشهایی از مناطق هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان دچار بارشهای باران و رعدوبرق شدند.

وی ادامه داد: نفوذ جریانات سرد شمالی به همراه بارشهای پراکنده باران از اوایل وقت امروز استانهای ساحلی دریای خزر یعنی مازندران و گیلان را در برگرفته و طی 24 ساعت آینده نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای پراکنده باران ناشی از سامانه بارشی در روز سه‌شنبه نیز برخی استانهای جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وظیفه جوی نسبتاً آرام در سه روز آینده کشور را در برمی‌گیرد که پیامد آن انباشت آلاینده‌ها و غبار محلی در کلانشهرهای صنعتی خواهد بود.

وی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی که باران و وزش باد را به‌دنبال دارد ابتدا در بخشهایی از غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشورمان به فعالیت می‌پردازد.

پدیده گردو غبار

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به پدیده گردوغبار در کشور اشاره کرد و عنوان کرد: از اواخر وقت روز چهارشنبه به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق احتمال تشکیل توده گردوخاک و انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب ایران وجود دارد که این موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وظیفه شهرکرد با 10 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 26 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 16 درجه بالای صفر رسید که این وضعیت در 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها