عربستان بدنبال میانجیگری عراق برای روابط با ایران

عربستان بدنبال میانجیگری عراق برای روابط با ایران
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 23:04

یکی از کارشناس مسائل بین‌المللی می گوید سفر «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی به عراق، با هدف این بوده که بغداد را میانجی برقراری روابط با تهران قرار بدهد.

العالم ـ عربستان
علی التمامی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با اسپوتنیک کفت که روابط ریاض و بغداد از سال 1990 درگیر تنش شده و نشانه‌هایی از بهبود در آن مشاهده نمی‌شود.

وی درباره سفر «عادل الجبیر» به عراق که اولین سفر یک مقام عربستانی به عراق از آن سال محسوب می‌شود گفت: «ممکن است این سفر به خاطر تلاش‌های دولت عراق در کنفرانس امنیتی مونیخ انجام شده باشد. عراق خواهان پیوستن به نیروهای عربستانی در مبارزه با تروریسم است. بغداد در حال نبرد با تروریسم است و کشور همسایه عربستان می‌تواند به عراق برای بازسازی کشور کمک کند.»

به گزارش فارس، التمامی اضافه کرد: «عربستان سعودی خواستار تماس با ایران است، اما آنها خواهان نوعی میانجی برای حل و فصل مشکلات هستند.»

وی همچنین تأکید کرد: «عربستان نه تنها یک بازیگر منطقه‌ای مهم بلکه یک بازیگر پرنفوذ در صحنه بین‌المللی است. ریاض از قدرت اثرگذاری بر تصمیم‌های جهانی برخوردار ست و می‌تواند به عراق برای مبارزه با تروریسم کمک کند.»

پربیننده ترین خبرها